Rané prozaické dílo Gao Xingjiana
Název práce v češtině: | Rané prozaické dílo Gao Xingjiana |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Early Prose Works by Gao Xingjian |
Klíčová slova: | čínská literatura, Gao Xingjian, povídka, novela, próza, interpretace |
Klíčová slova anglicky: | Chinese literature, Gao Xingjian, short story, novella, prose, interpretation |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sinologie (21-KSI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.06.2014 |
Datum zadání: | 23.06.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Olga Lomová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce představí rané prózy spisovatele a dramatika Gao Xingjiana. Student provede literárněvědnou analýzu dostupných povídek a novel, které spisovatel vytvořil od konce 70. do počátku 90. let 20.století, a tuto kritiky i badateli opomíjenou část Gao Xingjianovy literární tvorby představí v kontextu spisovatelovy tvorby jako celku. Student se pokusí vymezit vůči převažujícímu přístupu ke studiu spisovatelova díla, jehož východiskem je Gao Xingjianův vlastní pohled na literaturu. |
Seznam odborné literatury |
Červenka, Miroslav (1992). Významová výstavba literárního díla. Praha: Karolinum.
Červenka, Miroslav (1996). „Sebeoslovení v lyrice“. In: Červenka, Miroslav (1996). Obléhání zevnitř. Praha: Torst. Červenka, Miroslav (2003). Fikční světy lyriky. Praha: Paseka. Dutrait, Noel (2010). 'Without Ism': An Ism for One Man." China Perspectives (online) Durzak, Manfred (1994). Die Kunst der Kurzgeschichte: zur Theorie und Geschichte der deutschen Kurzgeschichte. München: Fink. Kinkley, Jeffrey C. (2002). "Gao Xingjian in the "Chinese" Perspective of Qu Yuan and Shen Congwen." Columbus: Modern Chinese Literature and Culture, 130-162. Larson, Wendy. (1989). „Realism, Modernism, and the Anti-´Spiritual Pollution´ Campaign in Modern China.“ Oakland: Modern China, 37-71. Lodge, David (1991). Working with Structuralism. Londýn: Routledge. Lohafer, Susan (1983). Coming to Terms with the Short Story. Baton Rouge: Louisiana State University Press. Martin, Helmut (1996). Chinesische Literatur am Ende des 20. Jahrhunderts: Neuanfange in den 80er und 90er Jahren. Dortmund: Projekt Verlag. McDougall, Bonnie S. (2003). Fictional Authors, Imaginery Audiences: Modern Chinese Literature in the Twentieth Century. Hongkong: The Chinese University Press. Tam, Kwok-kan (ed.) (2001). Soul of Chaos. Critical Perspectives on Gao Xingjian. Hongkong: Chinese University Press. Veg, Sebastien (2010). „On the Margins of Modernity: A Comparative Study of Gao Xingjian and Oe Kenzaburo.“ Hongkong: China Perspectives, 34-46. Yeung, Jessica (2008). „Ink Dances in Limbo: Gao Xingjian's Writing As Cultural Translation“. Hongkong: Hong Kong University Press. |