Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ
Název práce v češtině: | Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-efficacy in transition from elementary school to high school |
Klíčová slova: | Akademická self-efficacy|tranzitorní moment|přechod na střední školu|očekávání |
Klíčová slova anglicky: | Academic self-efficacy|transition moment|transition to high school|expectation |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.06.2014 |
Datum zadání: | 04.06.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem projektu je zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti a dospívající jako zátěž. Zaměřujeme se na přechod dítěte mezi jednotlivými stupni vzdělávání. Na základě získaných dat chceme poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí a dospívajících zvláště v těchto obdobích. Teoretické základy našeho výzkumného projektu tvoří koncept self-efficacy vycházející ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se uplatnilo v našich dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií, dospělých v roli vychovatelů i pro definici interaktivních vztahů ve dvojicích rodič (vychovatel)-dítě. Data budou sebrána dotazníkovou formou, přičemž bude použit dotazník zjišťující akademickou self-efficacy dítěte a dotazník očekávání vzhledem ke změně školy. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W. H. Freeman Mikšík, O. (2009). Psychika osobnosti v období závažných životních a společenských změn. Praha: Karolinum. Pajares, F., Urban, T. (2006). Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich: IAP – Information Age Pub., Inc. Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada. Schunk, D. (2008). Learning theories: an educational perspective. Upper Saddle River: Pearson education. |