Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ
Název práce v češtině: Self-efficacy v tranzitorním momentu přechodu mezi ZŠ a SŠ
Název v anglickém jazyce: Self-efficacy in transition from elementary school to high school
Klíčová slova: Akademická self-efficacy|tranzitorní moment|přechod na střední školu|očekávání
Klíčová slova anglicky: Academic self-efficacy|transition moment|transition to high school|expectation
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.06.2014
Datum zadání: 04.06.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.06.2014
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem projektu je zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti a dospívající jako zátěž. Zaměřujeme se na přechod dítěte mezi jednotlivými stupni vzdělávání. Na základě získaných dat chceme poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí a dospívajících zvláště v těchto obdobích. Teoretické základy našeho výzkumného projektu tvoří koncept self-efficacy vycházející ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se uplatnilo v našich dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií, dospělých v roli vychovatelů i pro definici interaktivních vztahů ve dvojicích rodič (vychovatel)-dítě. Data budou sebrána dotazníkovou formou, přičemž bude použit dotazník zjišťující akademickou self-efficacy dítěte a dotazník očekávání vzhledem ke změně školy.
Seznam odborné literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W. H. Freeman
Mikšík, O. (2009). Psychika osobnosti v období závažných životních a společenských změn. Praha: Karolinum.
Pajares, F., Urban, T. (2006). Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich: IAP – Information Age Pub., Inc.
Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada.
Schunk, D. (2008). Learning theories: an educational perspective. Upper Saddle River: Pearson education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK