Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Název práce v češtině: Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Název v anglickém jazyce: The part of the helping workers in supporting a family in the development of playing of children with ASD
Klíčová slova: poruchy autistického spektra (PAS), dětský autismus, Aspergerův syndrom, atypický autismus, hra, stereotyp, funkční hra, řád, strukturované učení
Klíčová slova anglicky: autism spectrum disorder (ASD), children autism, Asperger syndrome, atypical autism, game, stereotype, functional game, order, structured learning
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.06.2014
Datum zadání: 02.06.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Oldřich Matoušek
 
 
 
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce se zaměřím na lidi s postižením autistického spektra. Popis triády a jednotlivých poruch PAS a jejich charakteristické projevy. U lidí s touto poruchou se zaměřím hlavně na hru a její specifika. Praktická část bude obsahovat rozhovory s různými odborníky, kteří se dostanou do kontaktu s lidmi s PAS a rozhovory budou směřovány k tématu hry.
Seznam odborné literatury
1)BEYER, Jannik, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 98 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-736-7157-3.
2)GRIFFIN, Simone, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2012, 129 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-802-6201-779.
3)MOOR, Julia, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3677-879.
4)NEWMAN, Sarah, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2004, 167 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8872-4.
5)THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80-736-7091-7.
6)THOROVÁ, Kateřina, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. Poruchy autistického spektra: včasná diagnóza branou k účinné pomoci : [informační příručka]. Vyd. 2. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: APLA, c2008, 60 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-254-6339-0.
7)THOROVÁ, Kateřina, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. Výjimečné děti: Aspergerův syndrom : [informační příručka]. 2. vyd. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: APLA, c2007, 46 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-254-6341-3.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK