Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Název práce v češtině: | Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The part of the helping workers in supporting a family in the development of playing of children with ASD |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra (PAS), dětský autismus, Aspergerův syndrom, atypický autismus, hra, stereotyp, funkční hra, řád, strukturované učení |
Klíčová slova anglicky: | autism spectrum disorder (ASD), children autism, Asperger syndrome, atypical autism, game, stereotype, functional game, order, structured learning |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.06.2014 |
Datum zadání: | 02.06.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Oldřich Matoušek |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části bakalářské práce se zaměřím na lidi s postižením autistického spektra. Popis triády a jednotlivých poruch PAS a jejich charakteristické projevy. U lidí s touto poruchou se zaměřím hlavně na hru a její specifika. Praktická část bude obsahovat rozhovory s různými odborníky, kteří se dostanou do kontaktu s lidmi s PAS a rozhovory budou směřovány k tématu hry. |
Seznam odborné literatury |
1)BEYER, Jannik, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 98 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-736-7157-3.
2)GRIFFIN, Simone, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2012, 129 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-802-6201-779. 3)MOOR, Julia, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3677-879. 4)NEWMAN, Sarah, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2004, 167 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8872-4. 5)THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80-736-7091-7. 6)THOROVÁ, Kateřina, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. Poruchy autistického spektra: včasná diagnóza branou k účinné pomoci : [informační příručka]. Vyd. 2. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: APLA, c2008, 60 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-254-6339-0. 7)THOROVÁ, Kateřina, Dianne SANDLER a Miroslava JELÍNKOVÁ. Výjimečné děti: Aspergerův syndrom : [informační příručka]. 2. vyd. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: APLA, c2007, 46 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-254-6341-3. |