Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociophonetic study of dysfluent behaviour in native English speakers
Název práce v češtině: Sociofonetická studie dysfluentního chování u rodilých mluvčích angličtiny
Název v anglickém jazyce: Sociophonetic study of dysfluent behaviour in native English speakers
Klíčová slova: dysfluencie, dysfluentné chovanie, sociofonetika, rodení hovoriaci angličtiny, frekvencia výskytu, variabilita, vek, pohlavie
Klíčová slova anglicky: dysfluencies, dysfluent behaviour, native English speakers, sociophonetics, frequency, variation, age, gender
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.05.2014
Datum zadání: 27.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:14.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- prostudovat relevantní literaturu a vypracovat přehled dosavadních nálezů o hezitačním chování v angličtině a o vlivu příslušnosti k různým sociálním skupinám na řečový projev
- pořízení a zpracování nahrávek 40 mluvčích (automatická segmentace, manuální úprava cílových kontextů)
- poslechová a akustická analýza cílových kontextů
- porovnat obecné, skupinové i individuální tendence a vyvodit závěry
Seznam odborné literatury
Arnold, J. E., Fagnano, M. & Tanenhaus, M. K. (2003). Disfluencies Signal Theee, Um, New Information. Journal of Psycholinguistic Research, 32, pp. 25-36.

Barr, D. J. & Seyfeddinipur, M. (2010). The role of fillers in listener attributions for speaker disfluency. Language and Cognitive Processes, 25, pp. 441-455.

Beattie, G. W. & Butterworth, B. L. (1979). Contextual probability and word frequency as determinants of pauses in spontaneous speech. Language and Speech, 22, pp. 201-211.

Bergl, P., Černý, L., Čmejla, R. & Hrbková, M. (2009). Akusticko-fonetické míry pro hodnocení neplynulosti čtených promluv. Akustické listy, 15, pp. 9-14.

Bernstein, B, (1962). Linguistic codes, hesitation phenomena and intelligence. Language and Speech, 5, pp. 31-48.

Clark, H. H. (2002). Speaking in time. Speech Communication, 36, pp. 5-13.

Clark, H. H. & Fox Tree, J. E. (2002). Using uh and um in spontaneous speaking. Cognition, 84, pp. 73-111.

Corley, M., MacGregor, L. J. & Donaldson, D. I. (2007). It’s the way that you, er, say it: Hesitations in speech affect language comprehension. Cognition, 105, pp. 658-668.

Mestrie, R. (2011). Cambridge Handbook of Sociolinguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Meyerhoff, M. (2006). Introducing Sociolinguistics. London: Routledge.

Shriberg, E. (2001). To ‘errrr’ is human: ecology and acoustics of speech disfluencies. Journal of the International Phonetic Association, 31, pp. 153-169.

Susca, M. & Healey, E. C. (2002). Listener perceptions along a fluency–disfluency continuum: A phenomenological analysis. Journal of Fluency Disorders, 27, pp. 135-161.

Swerts, M. (1998). Filled pauses as markers of discourse structure. Journal of Pragmatics, 30, pp. 485-496.

Watanabe, M., Hirose, K., Den, Y. & Minematsu, N. (2008). Filled pauses as cues to the complexity of upcoming phrases for native and non-native listeners. Speech Communication, 50, pp. 81-94.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK