Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole
Název práce v češtině: | Komunikační bariéry mezi učiteli a žáky ve výuce na střední odborné škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication Barriers between teachers and pupils in secondary education |
Klíčová slova: | pedagogická komunikace,výuková komunikace, komunikační bariéry, komunikační ostýchavost |
Klíčová slova anglicky: | educational communication,communication barriers, communication apprehension |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.05.2014 |
Datum zadání: | 26.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.11.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami žáků střední odborné školy.Práce je rozdělena do dvouhlavních částí - teoretické a empirické. Teoretická část je věnována pedagogické komunikaci, zvláště pak komunikaci výukové , komumunikačním bariérám a na závěr komunikační ostýchavosti jako jedné z možných překážek komunikace. Empirická část obsahuje závěry výzkumu týkající se komunikačních bariér včetně komunikační ostýchavosti, který proběhl formou rozhovoru s pedagogy střední odborné školy a dotazníků u studentů. This diploma work deals with educational communication among students and teachers at the special secondary school. It is divided into two parts:the theoretical and empirical one. The main idea of the theoretical work is to find out what communication barriers there exist and what communication apprehension is and how much it influence people´s life. The empirical part solves how teachers deal with communication problems with their students and how much students and teacheras know about communication apprehension at school. |
Seznam odborné literatury |
Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno:Paidos, 2005 Kolář, Z.a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012 Mikuláštík,M. komunikační dovednosti v praxi. Praha:Grada, 2003 Pech, J. Řeč těla- Umění komunikace. Praha:NS Svoboda, 2009 Šeďová, K.,Švaříček, R.,Šalamounová, Z. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012 Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007 Elektrovické zdroje: Gavora,P. Smelosť verzus ostýchavosť v komunikácii gymnazistov. Studia paedagogica, roč.16, č.1, rok 2011, www.phil.muni.cz/journals/sp McCroskey, J.C. (1976) The problems with communication apprehension in the classroom. The Florida Speech Communication Journal, 4 http://www.jamescmccroskey.com/publications/066.pdf |