Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aspekty motivace v crowdfundingu
Název práce v češtině: Aspekty motivace v crowdfundingu
Název v anglickém jazyce: Facets of motivation in crowdfunding
Klíčová slova: Crowdfunding, Motivace, Internet, Sociání sítě, Teorie racionální volby.
Klíčová slova anglicky: Crowdfunding, Motivation, Internet, Social network, Rational choice theory.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 26.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.07.2014
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat analýzou aspektů motivace v crowdfundingu a její důležitostí pro vytvoření komunity kolem projektů. Teoretická část bude vycházet z podrobné rešerše dostupných prací z oblastí analýz crowfundingu, teorie racionální volby, teorie dobrovolnictví a případně dalšími relevantními sociologickými teoriemi. Získané hypotézy budou ověřeny v empirické části, která bude spočívat v realizaci a vyhodnocení online dotazníkového šetření backerů tří vybraných projektů různých žánrů. Práce by měla odhalit faktory zvýšené míry motivace pro podporu crowdfundingových projektů.
Seznam odborné literatury
Allingham, Michael (2002). "Choice Theory: A Very Short Introduction", Oxford, ISBN 978-0192803030.
Anand, P. (1993)."Foundations of Rational Choice Under Risk", Oxford: Oxford University Press.
Bicchieri, Cristina (2003). “Rationality and Game Theory”, in The Handbook of Rationality, The Oxford Reference Library of Philosophy, Oxford University Press.
Y. Weng and D. Fesenmaier. (2003) “Assessing Motivaiton of Contribution in Online Communities: An Empirical Investigation of an Online Travel Community,” Electronic Markets, vol. 13,
T. Lambert and A. Schwienbacher. (2010) “An Empirical Analysis of Crowdfunding,”
D. Oyserman. (2009) “Identity-based motivation: Implications for action-readiness, procedural-readiness, and consumer behavior,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19
J. Aaker and S. Akutsu. (2009) “Why do people give? The role of identity in giving,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19
A. Agrawal, C. Catalini, and A. Goldfarb (2011) “Offline Relationships, Distance, and the Internet: The Geography of Crowdfunding,” National Bureau of Economic Research,, Cambridge
P. Zhang, (2008) “Motivational Affordances: Fundamental Reasons for ICT Design and Use,” Communications of the ACM, vol. 51
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK