Aspekty motivace v crowdfundingu
Název práce v češtině: | Aspekty motivace v crowdfundingu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Facets of motivation in crowdfunding |
Klíčová slova: | Crowdfunding, Motivace, Internet, Sociání sítě, Teorie racionální volby. |
Klíčová slova anglicky: | Crowdfunding, Motivation, Internet, Social network, Rational choice theory. |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.05.2014 |
Datum zadání: | 26.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jan Sládek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat analýzou aspektů motivace v crowdfundingu a její důležitostí pro vytvoření komunity kolem projektů. Teoretická část bude vycházet z podrobné rešerše dostupných prací z oblastí analýz crowfundingu, teorie racionální volby, teorie dobrovolnictví a případně dalšími relevantními sociologickými teoriemi. Získané hypotézy budou ověřeny v empirické části, která bude spočívat v realizaci a vyhodnocení online dotazníkového šetření backerů tří vybraných projektů různých žánrů. Práce by měla odhalit faktory zvýšené míry motivace pro podporu crowdfundingových projektů. |
Seznam odborné literatury |
Allingham, Michael (2002). "Choice Theory: A Very Short Introduction", Oxford, ISBN 978-0192803030.
Anand, P. (1993)."Foundations of Rational Choice Under Risk", Oxford: Oxford University Press. Bicchieri, Cristina (2003). “Rationality and Game Theory”, in The Handbook of Rationality, The Oxford Reference Library of Philosophy, Oxford University Press. Y. Weng and D. Fesenmaier. (2003) “Assessing Motivaiton of Contribution in Online Communities: An Empirical Investigation of an Online Travel Community,” Electronic Markets, vol. 13, T. Lambert and A. Schwienbacher. (2010) “An Empirical Analysis of Crowdfunding,” D. Oyserman. (2009) “Identity-based motivation: Implications for action-readiness, procedural-readiness, and consumer behavior,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19 J. Aaker and S. Akutsu. (2009) “Why do people give? The role of identity in giving,” Journal of Consumer Psychology, vol. 19 A. Agrawal, C. Catalini, and A. Goldfarb (2011) “Offline Relationships, Distance, and the Internet: The Geography of Crowdfunding,” National Bureau of Economic Research,, Cambridge P. Zhang, (2008) “Motivational Affordances: Fundamental Reasons for ICT Design and Use,” Communications of the ACM, vol. 51 |