Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitální identita v době služeb Google
Název práce v češtině: Digitální identita v době služeb Google
Název v anglickém jazyce: Digital identity at the time of Google services
Klíčová slova: Google, digitální identita, soukromí, internet
Klíčová slova anglicky: Google, digital identity, privacy, internet
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Ing. Martin Souček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je společnost Google jako současný fenomén informačního průmyslu z pohledu soukromí uživatelů jejích služeb. V teoretické části nejprve vymezím pojem digitální identita a poté budu zkoumat informační politiku společnosti Googlu v oblasti sběru a uchovávání dat uživatelů, návaznost na současnou legislativu a dostupné nástroje pro ochranu soukromí. Cílem prakrické části je analytická charakteristika digitální identity vzniklé využíváním vybraných služeb společnosti Google v kontextu ochrany soukromí.

Osnova:
1. Pojem digitální identita
2. Informační politika společnosti Google v oblasti sběru a ochrany dat uživatelů
3. Nástroje Googlu pro správu osobních údajů
4. Analýza komplexu informací získávaných užíváním nejvyužívanějších služeb Googlu (např. Gmail, Chrome, search engine)

Diplomová práce bude připravena a upravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
CONTI, Greg. Googling security: how much does Google know about you?. Upper Saddle River: Addison-Wesley, c2009, xxi, 332 s. ISBN 978-0-321-51866-8.

SCOTT, Cleland a Ira BRODSKY. Search & destroy: why you can't trust google inc. St. Louis: Telescope Books, c2011, 247, [71] s. ISBN 978-0-9800383-2-3.

MATEJKA, Ján. Internet jako objekt práva: hledání rovnováhy autonomie a soukromí. Praha: CZ.NIC, c2013, 256 s. ISBN 978-80-904248-7-6.

SCHMIDT, Eric a Jared COHEN. The new digital age: reshaping the future of people, nations and business. 1st publ. London: John Murray, 2013, 315 s. ISBN 978-1-84854-620-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK