Digitální identita v době služeb Google
Název práce v češtině: | Digitální identita v době služeb Google |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Digital identity at the time of Google services |
Klíčová slova: | Google, digitální identita, soukromí, internet |
Klíčová slova anglicky: | Google, digital identity, privacy, internet |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.05.2014 |
Datum zadání: | 23.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Martin Souček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce je společnost Google jako současný fenomén informačního průmyslu z pohledu soukromí uživatelů jejích služeb. V teoretické části nejprve vymezím pojem digitální identita a poté budu zkoumat informační politiku společnosti Googlu v oblasti sběru a uchovávání dat uživatelů, návaznost na současnou legislativu a dostupné nástroje pro ochranu soukromí. Cílem prakrické části je analytická charakteristika digitální identity vzniklé využíváním vybraných služeb společnosti Google v kontextu ochrany soukromí. Osnova: 1. Pojem digitální identita 2. Informační politika společnosti Google v oblasti sběru a ochrany dat uživatelů 3. Nástroje Googlu pro správu osobních údajů 4. Analýza komplexu informací získávaných užíváním nejvyužívanějších služeb Googlu (např. Gmail, Chrome, search engine) Diplomová práce bude připravena a upravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
CONTI, Greg. Googling security: how much does Google know about you?. Upper Saddle River: Addison-Wesley, c2009, xxi, 332 s. ISBN 978-0-321-51866-8. SCOTT, Cleland a Ira BRODSKY. Search & destroy: why you can't trust google inc. St. Louis: Telescope Books, c2011, 247, [71] s. ISBN 978-0-9800383-2-3. MATEJKA, Ján. Internet jako objekt práva: hledání rovnováhy autonomie a soukromí. Praha: CZ.NIC, c2013, 256 s. ISBN 978-80-904248-7-6. SCHMIDT, Eric a Jared COHEN. The new digital age: reshaping the future of people, nations and business. 1st publ. London: John Murray, 2013, 315 s. ISBN 978-1-84854-620-2. |