Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Název práce v češtině: | Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-efficacy in transitional moments with a focus on the transition from primary to lower secondary school education |
Klíčová slova: | self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna |
Klíčová slova anglicky: | self-efficacy, academic self-efficacy, transition, adaptation, change |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.05.2014 |
Datum zadání: | 23.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti jako zátěžová. Zaměří se na přechod dítěte mezi 5. ročníkem a 6. ročníkem základní školy. Na základě získaných dat bude možné poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí v tomto období. Teoretická část práce se bude opírat zejména o koncept self-efficacy vycházejícího ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se již uplatnilo v dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií. Empirická část bude obsahovat kvantitativní výzkum, který se zaměří na sledování vývoje vnímané akademické účinnosti. Pro šetření bude použit dotazník, který bude administrován před přechodem do jiné etapy vzdělávání a následně po přechodu do této etapy. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. (604 s.) New York: W. H. Freeman. Fröhlich-Gildhoff, K., Becker, J., & Fischer, S. (2012). Gestärkt von Anfang an: Resilienzförderung in der Kita. (190 s.) Weinheim: Beltz. Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer Miller, T. (c2010). Handbook of stressful transitions across the lifespan. (xxiii, 691 s.) New York: Springer. Seefeldt, C., Denton, K., Galper, A., & Younoszai, T. (1999). The relation between Head Start parents' participation in a transition demonstration, education, efficacy and their children's academic abilities. Early Childhood Research Quarterly, 14(1), 99-109. Tsang, S. K., Hui, E. K., & Law, B. (2012). Self-efficacy as a positive youth development construct: a conceptual review. The Scientific World Journal, 2012. |