Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Název práce v češtině: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Název v anglickém jazyce: Self-efficacy in transitional moments with a focus on the transition from primary to lower secondary school education
Klíčová slova: self-efficacy, akademická self-efficacy, přechod, adaptace, změna
Klíčová slova anglicky: self-efficacy, academic self-efficacy, transition, adaptation, change
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 07.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude zjistit vývoj vnímané akademické účinnosti v životní etapě, která působí na děti jako zátěžová. Zaměří se na přechod dítěte mezi 5. ročníkem a 6. ročníkem základní školy. Na základě získaných dat bude možné poskytnout učitelům a rodičům nástroje, jimiž mohou posilovat vnímanou akademickou účinnost dětí v tomto období. Teoretická část práce se bude opírat zejména o koncept self-efficacy vycházejícího ze sociálně kognitivní teorie. Použití tohoto konceptu se již uplatnilo v dřívějších výzkumech u dětí různých věkových kategorií.
Empirická část bude obsahovat kvantitativní výzkum, který se zaměří na sledování vývoje vnímané akademické účinnosti. Pro šetření bude použit dotazník, který bude administrován před přechodem do jiné etapy vzdělávání a následně po přechodu do této etapy.
Seznam odborné literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. (604 s.) New York: W. H. Freeman.
Fröhlich-Gildhoff, K., Becker, J., & Fischer, S. (2012). Gestärkt von Anfang an: Resilienzförderung in der Kita. (190 s.) Weinheim: Beltz.
Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer
Miller, T. (c2010). Handbook of stressful transitions across the lifespan. (xxiii, 691 s.) New York: Springer.
Seefeldt, C., Denton, K., Galper, A., & Younoszai, T. (1999). The relation between Head Start parents' participation in a transition demonstration, education, efficacy and their children's academic abilities. Early Childhood Research Quarterly, 14(1), 99-109.
Tsang, S. K., Hui, E. K., & Law, B. (2012). Self-efficacy as a positive youth development construct: a conceptual review. The Scientific World Journal, 2012.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK