Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Různé psychologické aspekty dětské kresby
Název práce v češtině: Různé psychologické aspekty dětské kresby
Název v anglickém jazyce: Various psychological aspects of children´s drawings
Klíčová slova: dětská kresba, kognitivní zrání, předškolní věk, rodina
Klíčová slova anglicky: children's drawing, cognitive maturation, preschool age, family
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 19.05.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jaroslav Šturma
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na psychologické aspekty kresby předškolních dětí z úplných a neúplných rodin. V teoretické části bude dětská kresba popsána jako jeden ze základních projevů sémiotické funkce a bude zdůrazněn její význam v procesu kognitivního zrání. Také bude věnována pozornost kresbě jako projektivní diagnostické metodě.
V empirické části proběhne sběr dat a interpretace kreseb dětí různého věku předškolního období z úplných a neúplných rodin s důrazem na kognitivní zralost jedince a rodinné vztahy s respektem k projektivní funkci kresby. Výsledky mohou přispět k lepšímu poznání dětského vnímání díky interpretaci různých kreseb.
Seznam odborné literatury
Case, C., Dalley, T. (1997). Arteterapie s dětmi. Praha: Portál.
Davido, R. (2002). Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál.
Di Leo, J. H. (1996). Young Children and their Drawings. New York: Brunner/Mazel.
Malchiodi, C. A. (1998). Understanding children´s drawings. New York: The Guilford Press.
Matějček, Z., Dytrych, Z. (1994). Děti, rodina a stres. Praha: Galén.
Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2009) Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
Šicková-Fabrici, J. (2002). Základy arteterapie. Praha: Portál.
Šturma, J., Vágnerová, M. (2010). Kresba postavy. Brno: Psychodiagnostika.
Uždil, J. (2002). Čáry, klikyháky, panáci a auta. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I. - dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK