Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního
Název práce v češtině: Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního
Název v anglickém jazyce: Visual lifelogging: automatic memories and picturing ordinary
Klíčová slova: Vizuální lifelogging, lifelogging, quantified self, selftracking, sousveillance, Narrative Clip
Klíčová slova anglicky: Visual lifelogging, lifelogging, quantified self, selftracking, sousveillance, Narrative Clip
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 15.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Denisa Kera, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je prozkoumat pojem vizuálního lifeloggingu a uvést ho do kontextu současné vizuální kultury. Hlavní akcent bude kladen na vizuální lifelogging, ale také s ním spojené otázky selftrackingu, jeho aplikací, počátků a reflexi současného stavu. Součástí práce bude také vlastní výstup a vyhodnocení vizuálního logování období v autorčině životě pomocí některého z nejznámějších zařízení na vizuální lifelogging.
Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Kultura obrazu, všudypřítomnost fotografie
3. Fotografie – vysvětlení pojmů, historie, současnost, funkce fotografie
4. Lifelogging, quantified self, selftracking – vysvětlení pojmů, historie, druhy lifeloggingu, selftrackingu, současnost, nástroje, aplikace
5. Vizuální lifelogging – historie, filosofie, nástroje, aplikace
6. Výstup z vizuálního logování vlastního života
7. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BARTHES, R. Světlá komora: poznámka k fotografii. Praha: Agite, 2005, 124 s. ISBN 80-86603-28-8.
BOLTER, J. D., GRUSIN, R. Remediation: understanding new media. Cambridge: MIT Press, 2000, xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9.
DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. V Praze: Intu, 2007, 157 s. ISBN 978-80-903355-5-4.
FLUSSER, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Praha: Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění, 1996, 252 s. ISSN 0862-9927.
GURRIN, C. et al. An Examination of a Large Visual Lifelog. Adaptive Information Cluster, Dublin City University. Dostupné online:http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.153.1495.
LÁB, F., TUREK, P.: Fotografie po fotografii. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2009. 125 s. ISBN: 978-80-246-1617-9.
LEE, M., L., DEY, A., K. Lifelogging Memory Appliance for People with Episodic Memory Impairment. Dostupné online:http://www.cs.cmu.edu/~mllee/docs/p44-lee.pdf.
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge: MIT Press, c2001, xxxix, 354 s. ISBN 0-262-13374-1.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011, 399 s. ISBN 978-80-204-2409-9.
MITCHELL, William, J. Picture theory: essays on verbal and visual representation. Chicago: University of Chicago Press, c 1994, xv, 445 s. ISBN 0-226-53232-1.
VANČÁT, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě: Gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vydání 1. Praha: Karolinum, 2009. 245 s. ISBN 978-80-246-1625-4.
WANG, P. SMEATON, A. F. (2012) Semantics-based selection of everyday concepts in visual lifelogging.International Journal of Multimedia Information Retrieval, 1 (2). pp. 87-101. ISSN 2192-6611.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK