E-learning v českém mimoškolním prostředí
Název práce v češtině: | E-learning v českém mimoškolním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | E-learning in Czech non-school corporations |
Klíčová slova: | e-learning – elektronické vzdělávání – školení zaměstnanců – firemní/podnikové vzdělávání – moderní technologie ve vzdělávání – neziskové organizace – státní organizace – firmy – David A. Kolb |
Klíčová slova anglicky: | e-learning – employee training – Czech organizations – corporate training– modern technologies in education – non-profit organizations – public organizations – enterprises – David A. Kolb |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.05.2014 |
Datum zadání: | 23.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce jezmapovat a zhodnotit využívání E-learningu v komerčním a neziskovém sektoru v ČR. Předmětem práce bude zmapovat praxi komerčních a neziskových organizací s využíváním E-learningu pro školení a průběžné doškolování svých zaměstnanců. V práci bude nejprve na základě studia literatury nastíněna problematika elektronického vzdělávání v mimoškolním prostředí včetně současných forem E-learninu. Dále budou sledovány především cíle E-learningu a způsob jejich naplňování v českém prostředí, případně problémy, se kterými se organizace potýkají. Práce se dále bude věnovat důvodům, které vedou firmy k zavedení E-learningu, a spokojenosti zaměstnanců s elektronickou formou vzdělávání. Ke sběru dat bude využito dotazníků.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
ANTONI, Josep, Mas GARCÍA a Xavier Guinart ORPINELL. Web 2.0 in Corporate Training: New Possibilities for Implementing E-Learning within Organizations. International Journal of Advanced Corporate Learning. 2010, roč. 3, č. 3, s. 32-38. DOI: 10.3991/ijac.v3i3.1355.
GASCO, Jose L., LLOPIS, Juan, GONZALEZ, M. Reyes. The use of Information Technology in Training Human Resources: An e-Learning Case Study. Journal of European Industrial Training [online] 2004, vol. 28, no. 5. s. 370-382. ISSN 0309-0590. Dostupné komerčně ze systému Proquest Central KOK, Ayse. How to Manage the Inclusion of E-Learning in Learning Strategy. International Journal of Advanced Corporate Learning. 2013, roč. 6, č. 1, s. 20-27. DOI: 10.3991/ijac.v6i1.2341. RODRIGUEZ, Brenda Cecilia Padilla a Alejandro ARMELLINI. Interaction and effectiveness of corporate e-learning programmes. Human Resource Development International. 2013, roč. 16, č. 4, s. 480-489. DOI: 10.1080/13678868.2013.803753. SEOW, Christopher, Jason HUGHES, ed. E-learning @ the workplace. Journal of Workplace Learning [online]. 2005, vol. 17, no. 5/6, 147 s. Bradford (VB): Emerald Group Publishing, 2005. ISSN: 1366-5626. Dostupné komerčně z databáze ebrary Academic Complete |