Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam stimulace a regulace citových projevů u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Význam stimulace a regulace citových projevů u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: The importance of stimulation and regulation of preschool children´s emotional expressions
Klíčová slova: stimulace emocí|regulace emocí|předškolní věk|mateřská škola|emočně-regulační strategie
Klíčová slova anglicky: emotion stimulation|emotion regulation|pre-school age|kindergarten|emotion regulation strategies
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 05.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2017
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru. V teoretické části se podrobně zaměří na charakteristiky emocionálního a sociálního vývoje dětí předškolního věku a také na to, jak je pro rozvoj dítěte a jeho socializaci podstatné se aktivně citovými projevy dětí v tomto období zabývat. Pozornost bude věnována souvisejícím fenoménům (např. hře) přispívajícím ke stimulaci a regulaci emočních projevů s přihlédnutím ke specifikům možností působení rodinného a institucionálního prostředí (zejména mateřské školy). Empirické šetření má ve shodě s cílem diplomového projektu mapující charakter. Autorka se bude zabývat tím, jak jsou děti předškolního věku záměrně stimulovány ve svém emocionálním a sociálním vývoji a jak jsou regulovány jejich projevy v podmínkách předškolního vzdělávání (státní mateřské školy). Cílem diplomového projektu je získat aktuální poznatky o vývoji předškoláků v tomto směru a přispět k edukační praxi mateřských škol.
Seznam odborné literatury
Cole, P. M., Martin, S. E., & Dennis, T. A. (2004). Emotion Regulation as a Scientific Construct: Methodological Challenges and Directions for Child Development Research. Child Development, 75(2), 317-333.
Kiss, M., Fechete, G., Pop, M., & Susa, G. (2014). Early Childhood Self-Regulation in Context: Parental and Familial Environmental Influences. Cognitie, Creier, Comportament/Cognition, Brain, Behavior, 18(1), 55-85.
Mertin, V., & Gillernová, I. (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Ráczová, B. (2011). Vývinové aspekty sebakontroly. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada.
Ştefan, C. A. (2008). Short-term efficacy of a primary prevention program for the development of social-emotional competencies in preschool children. Cogniţie Creier Comportament, 12(3), 285-307.
Šulová, L., Zaouche-Gaudron, Ch. (Eds.). (2003). Předškolní dítě a jeho svět/ L'enfant d'âge préscolaire et son monde. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK