Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Žákovská knížka a její proměny
Název práce v češtině: Žákovská knížka a její proměny
Název v anglickém jazyce: The Gradebook and its Change over Time
Klíčová slova: Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky
Klíčová slova anglicky: Gradebook, electronic gradebook, student evaluation, functions of gradebook, history of gradebook
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2014
Datum zadání: 22.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.05.2015
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy.
Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce.
Seznam odborné literatury
BERAN, Vít a Jitka VINKLEROVÁ. Žákovské knížky, týdenní plány, portfolia. Učitelské listy. 2007/2008, roč. 15, č. 3.
DORAN. There's a S.M.A.R.T. Management Review. There's a S.M.A.R.T. Way to Write Management's Goals and Objectives. 1981, Vol. 70, Issue 11.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579.
VIKTOROVÁ, Ida a Irena SMETÁČKOVÁ. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 189 s., [2] s. obr. příl. ISBN 978-80-7290-771-7.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-807-3921-699.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proč tradiční žákovská knížka už nestačí: Hodnocení podporující učení. Komenský; časopis pro učitele 1. až 5. ročníku základní devítileté školy. 2012/2013, roč. 137, č. 3.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s., ISBN 978-807-3677-848.
SLAVÍK, Jan. Autonomní a heteronomní pojetí školního hodnocení - aktuální problém pedagogické teorie a praxe. Pedagogika [online]. 2003, LIII, č. 1, s. 5 - 25 [cit. 6. 4. 2015]. Dostupné z:http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=10195
TÁBORSKÝ, Pavel. Žákovská knížka s osobním programem. Rodina a škola časopis pro rodiče vyd. Ministerstvo školství. 2008, roč. 55, č. 8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK