Žákovská knížka a její proměny
Název práce v češtině: | Žákovská knížka a její proměny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Gradebook and its Change over Time |
Klíčová slova: | Žákovská knížka, elektronická žákovská knížka, hodnocení žáků, funkce žákovské knížky, historie žákovské knížky |
Klíčová slova anglicky: | Gradebook, electronic gradebook, student evaluation, functions of gradebook, history of gradebook |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.05.2014 |
Datum zadání: | 22.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Tato práce je zaměřena na charakteristiku žákovské knížky. Cílem je zjistit, kdy byla zavedena do škol v České republice a jak či zda vůbec je legislativně ukotvena, jakou má strukturu, k čemu je využívána a jaké jsou nové trendy. Přínosem této práce je ucelený obraz o žákovské knížce, který obsahuje charakteristiku prvních žákovských knížek z 50. let minulého století, používaných v České republice a v kontrastu je uvedena i charakteristika žákovské knížky ve školním roce 2014/15. Dále je zde kapitola věnovaná hodnocení v žákovských knížkách. Práce obsahuje vyhodnocení dotazníku pro přiblížení postoje žáků, učitelů a zákonných zástupců k žákovské knížce. |
Seznam odborné literatury |
BERAN, Vít a Jitka VINKLEROVÁ. Žákovské knížky, týdenní plány, portfolia. Učitelské listy. 2007/2008, roč. 15, č. 3. DORAN. There's a S.M.A.R.T. Management Review. There's a S.M.A.R.T. Way to Write Management's Goals and Objectives. 1981, Vol. 70, Issue 11. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579. VIKTOROVÁ, Ida a Irena SMETÁČKOVÁ. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 189 s., [2] s. obr. příl. ISBN 978-80-7290-771-7. KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-807-3921-699. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proč tradiční žákovská knížka už nestačí: Hodnocení podporující učení. Komenský; časopis pro učitele 1. až 5. ročníku základní devítileté školy. 2012/2013, roč. 137, č. 3. LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s., ISBN 978-807-3677-848. SLAVÍK, Jan. Autonomní a heteronomní pojetí školního hodnocení - aktuální problém pedagogické teorie a praxe. Pedagogika [online]. 2003, LIII, č. 1, s. 5 - 25 [cit. 6. 4. 2015]. Dostupné z:http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=10195 TÁBORSKÝ, Pavel. Žákovská knížka s osobním programem. Rodina a škola časopis pro rodiče vyd. Ministerstvo školství. 2008, roč. 55, č. 8. |