Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Název práce v češtině: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Název v anglickém jazyce: A Conception of Preschool Child´s resilience and its Comparison from Teacher´s and Parent´s Point of View
Klíčová slova: psychická odolnost, resilience, předškolní věk, dítě předškolního věku, seberegulace, iniciativa, vztahy/vazby, srovnání, učitel, rodič, faktory, vývoj, odměny, tresty, rozvoj
Klíčová slova anglicky: psychological resilience, preschool age, child of preschool age, self-regulation, initiative, attachment/relationships, comparison, teacher, parent, factors, development, rewards, punishments
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2014
Datum zadání: 22.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.10.2014
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím psychické odolností dětí předškolního věku a jeho srovnáním z hlediska rodiče a učitele. V teoretické části je vymezeno, co to psychická odolnost je, jaké existují její významy a jak si je vykládáme, také jsou zde vymezeny faktory, které ovlivňují psychickou odolnost dítěte. Dále je důležitá osobnost a vývoj dítěte předškolního věku, zejména jeho fyzický vývoj, socializace, hra a ranná vazba k blízkému člověku, které je zde také věnována pozornost. Teoretická část je zakončena odměnami a tresty a jejich vlivem na psychickou odolnost dětí a také rozvojem odolnosti. Empirická část se zabývá porovnáváním psychické odolnosti z pohledu rodiče a učitele.
Seznam odborné literatury
KOUKOLÍK, František a Jana DRTILOVÁ. Vzpoura deprivantů: o špatných lidech, skupinové hlouposti a uchvácené moci. Editor Lubomír Houdek. Praha: Makropulos, 1996, 303 s. ISBN 80-901-7768-9.
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 160 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4714-240
HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 218 s. Pro rodiče. ISBN 978-802-4722-061
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995, 109 s. ISBN 80-852-8200-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 240 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-596
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4729-473
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK