Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole
Název práce v češtině: | Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of Children weith Specific Learning Disorders in Kindergarten |
Klíčová slova: | Výchova a vzdělávání, předškolní věk, mateřská škola, poruchy chování, speciální vzdělávací potřeby, metodika, informovanost, prevence, diagnostika, etiologie |
Klíčová slova anglicky: | Raising and education, preschool age, nursery school, behavioral disorders, specific educational needs, methodology, awareness, prevention, diagnostics, etiology |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.05.2014 |
Datum zadání: | 22.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 25.05.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.05.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Harmonogram vypracování BP: 1. Zpracování cíle práce do června 2014 2. Zpracování teoretické části do prosince 2014 3. Zpracování praktické části do února 2015 4. Zpracování závěru práce do dubna 2015 5. Odevzdání práce na katedru duben až červen 2015 OSNOVA práce: Úvod Teoretická část 1. Vymezení pojmu předškolní věk, vývoj předškolního dítěte 2. Předškolní vzdělávání v MŠ 3. Zmapování nejčastějších poruch chování dětí předškolního věku 4. Metodika práce s dětmi s poruchami chování Praktická část 5. Výzkumný problém a hypotézy 6. Cíle empirického výzkumu 7. Charakteristika výzkumného šetření 8. Analýza dat 9. Doporučení pro praxi 10. Závěr Předpokládaný rozsah práce 25 - 40 stran. Předběžná náplň práce v ČJ a AJ: Bakalářská práce Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole si dává za cíl zmapovat poruchy chování u dětí předškolního věku a vybrat vhodné metody pro práci s těmito dětmi v prostředí mateřské školy. Bakalářská práce se bude zabývat problematikou výchovy a vzděláváním dětí s poruchami chování v mateřské škole. Práce bude rozdělena do dvou základních částí. V teoretické části bude kromě analýzy odborné literatury, vymezení pojmů a charakteristiky vývoje dítěte předškolního věku, především rozbor nejčastějších poruch chování předškolních dětí, jejich etiologie, možná prevence a diagnostika. Praktická část se bude zabývat výzkumem informovanosti rodičů a pedagogických pracovníků o dané problematice. Cílem práce je také zjistit přístup rodičů ke komunikaci s pedagogickými pracovníky a pedagogicko - psychologickou poradnou. The bachelor thesis education of children with specific learning disorders in kindergarten on Target to map the behavioral disorders in preschool children and to select suitable methods for working with these children in kindergarten. The bachelor work will deal with the raising and educational needs of children with behavioral disorders in nursery school. This work will be divided into two basic parts. In the theoretical part there will firstly be study of the most common behavioral disorders of preschool kids, their etiology, possible prevention and diagnostics, as well as the technical literature analysis, qualification of concepts and characteristics of preschool child development. The practical part will be concerned with the research of parentś and pedagogical workerś awareness of the relevant problem. The aim of this work is also to determine how parents communicate with pedagogical workers and pedagogical-psychology conncil. |
Seznam odborné literatury |
PRŮCHA, Jan. Pedagogický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, 1995, 292 s. ISBN 80-717-8029-4. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009, 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5. HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie: učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 317 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3037-0. MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995, 109 s. ISBN 80-852-8200-3. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří.. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 522 s. ISBN 80-717-8308-0. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. MICHALOVÁ, Zdeňka. Předškolák s problémovým chováním: projevy, prevence a možnosti ovlivnění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 162 s. ISBN 978-802-6201-823. SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. 1. vyd. Praha: Portál, 2014, 168 s. ISBN 978-802-6206-033. KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4724-331. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, 273 s. ISBN 978-80-7315-237-6. |