Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie
Název práce v češtině: Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie
Název v anglickém jazyce: Public relations in Czech libraries: analysis of external communication strategy
Klíčová slova: public relations, komunikační strategie, veřejné knihovny, Česko
Klíčová slova anglicky: public relations, communication strategy, public libraries, Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2014
Datum zadání: 22.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Pavlína Kolínová
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je problematika public relations (dále jen PR) v prostředí českých knihoven. Cílem teoretické části práce je komplexně shrnout PR jako jednu z hlavních forem externí marketingové komunikace knihoven, tzn. analyzovat význam, cíle, zázemí, kompetence, nástroje, metody a obsahovou náplň knihovnických PR. V empirické části bude prezentován projekt průzkumného šetření o realizaci PR v českých knihovnách, včetně srovnávací analýzy s průzkumy z minulých let. Praktickou část práce rozšíří přehledová studie prezentující externí komunikační strategii a PR aktivity dvou vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014.

Osnova
1. Public relations ve veřejných knihovnách
1.1 Legislativní a metodický rámec k realizaci knihovnických PR
2. Komunikační strategie knihoven
PR jako součást marketingu knihoven - Cíle a přínos PR - Cílové skupiny PR - Nástroje a metody PR - Rozpočet PR - Evaluace a kontrola PR -Personální zabezpečení PR
3. Obsahová náplň knihovnických PR
Mediální komunikace - Internetová a elektronická komunikace - Vlastní propagační a informační materiály -Prezentace na odborných akcích - Otevřená knihovna … zapojení do života obce (regionu) - Získávání dalších zdrojů a podpory -Analýza zpětné vazby - Krizová komunikace
4. Průzkumné šetření Public relations v českých knihovnách v roce 2015
5. Přehled PR aktivit vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014(Knihovna města Hradce Králové a Státní vědecká knihovna v Hradci Králové)

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Gould, Mark R. The library PR handbook: high-impact communications. Chicago: American Library Association, 2009. vii, 113 s. ISBN 978-0-8389-1002-3.
Karp, Rashelle.Powerful public relations: a how-to guide for libraries. Chicago: American Library Association, 2002. 86 s. ISBN 0-8389-0818-7.
KOPECKÝ, Ladislav.Public relations: dějiny - teorie - praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 238 s. ISBN 978-80-247-4229-8.
Novotná, Eliška, Nový, Jan a Musil, Martin.Management public relations. Vyd. 1. [Praha]: Oeconomica, ©2011. 160 s. ISBN 978-80-245-1756-8.
ŠICOVÁ, Petra. Public relations v českých knihovnách 2010 – výsledky průzkumu.Čtenář[online]. 2010, roč. 62, č. 12, s. 440-443 [cit. 2014-03-28]. ISSN 0011-2321. Dostupné z:http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2010-roc-62/12-2010/public-relations-v-ceskych-knihovnach-2010-vysledky-pruzkumu-77-786.htm
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK