Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie
Název práce v češtině: | Public relations v českých knihovnách: analýza externí komunikační strategie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Public relations in Czech libraries: analysis of external communication strategy |
Klíčová slova: | public relations, komunikační strategie, veřejné knihovny, Česko |
Klíčová slova anglicky: | public relations, communication strategy, public libraries, Czech Republic |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.05.2014 |
Datum zadání: | 22.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Pavlína Kolínová |
Konzultanti: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce je problematika public relations (dále jen PR) v prostředí českých knihoven. Cílem teoretické části práce je komplexně shrnout PR jako jednu z hlavních forem externí marketingové komunikace knihoven, tzn. analyzovat význam, cíle, zázemí, kompetence, nástroje, metody a obsahovou náplň knihovnických PR. V empirické části bude prezentován projekt průzkumného šetření o realizaci PR v českých knihovnách, včetně srovnávací analýzy s průzkumy z minulých let. Praktickou část práce rozšíří přehledová studie prezentující externí komunikační strategii a PR aktivity dvou vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014. Osnova 1. Public relations ve veřejných knihovnách 1.1 Legislativní a metodický rámec k realizaci knihovnických PR 2. Komunikační strategie knihoven PR jako součást marketingu knihoven - Cíle a přínos PR - Cílové skupiny PR - Nástroje a metody PR - Rozpočet PR - Evaluace a kontrola PR -Personální zabezpečení PR 3. Obsahová náplň knihovnických PR Mediální komunikace - Internetová a elektronická komunikace - Vlastní propagační a informační materiály -Prezentace na odborných akcích - Otevřená knihovna … zapojení do života obce (regionu) - Získávání dalších zdrojů a podpory -Analýza zpětné vazby - Krizová komunikace 4. Průzkumné šetření Public relations v českých knihovnách v roce 2015 5. Přehled PR aktivit vybraných královéhradeckých knihoven v roce 2014(Knihovna města Hradce Králové a Státní vědecká knihovna v Hradci Králové) Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Gould, Mark R. The library PR handbook: high-impact communications. Chicago: American Library Association, 2009. vii, 113 s. ISBN 978-0-8389-1002-3. Karp, Rashelle.Powerful public relations: a how-to guide for libraries. Chicago: American Library Association, 2002. 86 s. ISBN 0-8389-0818-7. KOPECKÝ, Ladislav.Public relations: dějiny - teorie - praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 238 s. ISBN 978-80-247-4229-8. Novotná, Eliška, Nový, Jan a Musil, Martin.Management public relations. Vyd. 1. [Praha]: Oeconomica, ©2011. 160 s. ISBN 978-80-245-1756-8. ŠICOVÁ, Petra. Public relations v českých knihovnách 2010 – výsledky průzkumu.Čtenář[online]. 2010, roč. 62, č. 12, s. 440-443 [cit. 2014-03-28]. ISSN 0011-2321. Dostupné z:http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2010-roc-62/12-2010/public-relations-v-ceskych-knihovnach-2010-vysledky-pruzkumu-77-786.htm |