Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Název práce v češtině: Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Název v anglickém jazyce: The activities of a pedagogical worker with clients of asylum house
Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
Klíčová slova anglicky: pedagogical worker, asylum house, a client, children, socially disadvantaged environment, education
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.05.2014
Datum zadání: 20.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.06.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti.
V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty.

Abstract:
The theme of the thesis is The activities of a pedagogical worker with clients of an asylum house. The target is to find out what activities the pedagogical worker does in this kind of facility, what is the work description, how the worker works with clients and their children. Further more the thesis deals with necessity of pedagogical worker in an asylum house a their in/sufficient capacity. The thesis is focused on finding out the success of a pedagogical worker in this kind of facility and how the pedagogue reaches the target of their activity.
In the theoretical part there I describe particular activities which the pedagigical worker carries out in an asylum house, it means in socially disadvantaged environment. In the empirical part of the thesis there I research whether the pedagogical worker is neccessary in this facility and wheteher and to what extent their work capacity is sufficient. The research includes finding out the success of a pedagogical worker in asylum house primarily with the help of reached targets made by clients.
Seznam odborné literatury
FISCHER, S., Škoda, J. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
GÉRINGOVÁ, J. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
LABÁTH, V., Ambrózová, A. Riziková mládež: Možnosti potencionálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-858500-66-4.
MATĚJČEK, Z.. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Stát. ped. nakl., 1991. ISBN 80-04-245526-9.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
MATOUŠEK, O., Koláčková, J., Kodymová, P. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nim. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK