Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům
Název práce v češtině: | Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The personal experience of Specific Learning Difficulties as the way how to understand student´s abilities |
Klíčová slova: | Žák se speciálními vzdělávacími potřebami, specifické vývojové poruchy učení, charakteristika jednotlivých specifických poruch učení, osobní zážitek |
Klíčová slova anglicky: | The Student with Special Educational Needs, Specific Developmental Learning Difficulties, Particular characteristics of Specific Learning Difficulties, The Personal Experience |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.05.2014 |
Datum zadání: | 20.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce Osobní zážitek SPU jako prostředek porozumění žákovým (individuálním) projevům je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se specifickými vývojovými poruchami učení, přičemž hlavním těžištem práce je reálná simulace SPU jako prostředku lepšího porozumění žákovým individuálním projevům a prožitkům během procesů učení a vyučování. Teoretická část práce definuje základní terminologii a související oblasti, hlouběji zkoumá specifika projevů dílčích poruch. Cílem empirické části práce je realizace semináře umožňujícího subjektivní zážitek specifických vývojových poruch učení a následnou sebereflexi a navržení nových didaktických a psychosociálních postupů při práci se žáky se SPU. Simulace dílčích projevů jednotlivých specifických vývojových poruch učení vychází z vyhodnocení dotázníků žáků se SPU na téma individuálního vnímání a prožívání projevů konkrétní specifické vývojové poruchy učení. |
Seznam odborné literatury |
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0645-3 MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. 2. rozšířené vydání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-021-0 PIPEKOVÁ, Jarmila et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Vyd. 3., přepracované a rozšířené. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0 POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2 PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3 SELIKOWITZ, Mark. Dyslexie a jiné poruchy učení. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-773-7 ZELINKOVÁ, Olga. Mám dyslexii: Průvodce pro dospívající a dospělé se specifickými poruchami učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0349-0 ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Vyd. 10., zcela přepracované a rozšířené. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7 |