Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Název práce v češtině: | Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the Scottish education system in the context of community education |
Klíčová slova: | Komunita, komunitní vzdělávání, kurikulární dokumenty, spolupráce rodiny s komunitou, vzdělávání mládeže, vzdělávací systém Skotska, |
Klíčová slova anglicky: | Community, community education, curriculum documents, family cooperation with the community, youth education, the educational system of Scotland |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.05.2014 |
Datum zadání: | 20.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.10.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této diplomové práce je analyzovat skotský vzdělávací systém z hlediska jeho struktury a kurikulárních dokumentů. Dílčím cílem je ukázat, jakým způsobem je zde komunitní vzdělávání aplikováno na jednotlivých vzdělávacích stupních a v činnosti organizací či církví. Dále budou rozebrána konkrétní témata související s komunitním vzděláváním jako spolupráce s rodinou, místní komunitou, obcí apod. Obecným východiskem diplomové práce je předpoklad, že tento systém, založený na konceptu komunitního vzdělávání, může být významným zdrojem a inspirací pro české školství a komunitní vzdělávání v ČR.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
United Kingdom (Scotland). Eurypedia [online]. 2013 [cit. 2014-06-04]. Dostupné z: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/United-Kingdom-Scotland:Overview
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2. Organisation of school time in Europe: Primary and secondary general education. Eurypedia [online]. 2013 [cit. 2014-06-04]. Dostupné z: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/school_calendar_EN.pdf PLAVCOVÁ, Hana. Jak funguje komunitní škola. Moderní vyučování. 2006, roč. 11, č. 2, s. 3-4. RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK. Škola a (versus) rodina. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6. Strategic Guidance for Community Planning Partnerships: Community Learning and Development [online]. 2012 [cit. 2014-06-04]. ISBN 9781780457758. Dostupné z: http://www.scotland.gov.uk/Publications/2012/06/2208/0 SUŠANKA, Petr. Heslo budoucnosti: Komunitní škola. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. 2006, roč. 109, č. 29. Working and learning together to build stronger communities: Scottish Executive Guidance for Community Learning and Development [online]. 2004 [cit. 2014-06-04]. ISBN 0 7559 0925 9. Dostupné z: http://www.scotland.gov.uk/Resource/Doc/47210/0028730.pdf |