Humor jako protektivní faktor profesní zátěže učitele
Název práce v češtině: | Humor jako protektivní faktor profesní zátěže učitele |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Humor as a protective factor of the occupational stress of teachers |
Klíčová slova: | humor, profesní zátěž, vyhoření, ego-obranné mechanismy, coping |
Klíčová slova anglicky: | humor, occupational stress, burnout, ego-defence mechanisms, coping |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.05.2014 |
Datum zadání: | 13.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je v teoretické části charakterizovat humor, obranné mechanismy a, především z hlediska profese učitele, pracovní zátěž. Dále pak se práce bude zabývat tím, jaký význam má a může mít humor jako prevence profesní zátěže.
Cílem empirické části je navrhnout výzkumný projekt, který bude směřovat k ověření, zda a jak může v dané profesi humor fungovat jako prevence zátěže. |
Seznam odborné literatury |
Abel, M. H. (2002). Humor, Stress and Coping Strategies. Humor, 15(4), 365-381.
Nešpor, K. (2002). Léčivá moc smíchu: smích a zdraví, smích a vztahy, smích a práce, smích a výchova. (Vyd. 1., 135 s.) Praha: Vyšehrad. Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. (4., aktualiz. vyd., 322 s.) Praha: Portál. Švingalová, D. (1999). Stres v učitelské profesi. (Vyd. 1., 39 s.) Liberec: Technická univerzita, Pedagogická fakulta. Zeman, V., & Míček, L. (1997). Učitel a stres. (2. rozš. vyd., 195 s.) Opava: Vade Mecum. |