Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní zátěž učitele v různých kulturách
Název práce v češtině: Profesní zátěž učitele v různých kulturách
Název v anglickém jazyce: A teacher’s vocational load in variant cultures
Klíčová slova: zátěž, učitel, střední škola, kultura, Nový Zéland
Klíčová slova anglicky: workload, teacher, secondary school, culture, New Zealand
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.05.2014
Datum zadání: 07.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 02.02.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude zkoumat, jaké jsou kladeny nároky na učitele středních škol a jaká se v jejich profesi vyskytuje zátěž. Dále se pak bude zabývat konkrétními podmínkami a postavením učitelů v ČR ve srovnání s učiteli na Novém Zélandu a jedné další země, a to s důrazem na odlišnost kultur těchto zemí. Návrh výzkumu bude kvalitativní formou zjišťovat subjektivně vnímanou zátěž učiteli právě v těchto zemích.
Seznam odborné literatury
Dunkin, M. (1987). The International encyclopedia of teaching and teacher education. (1st ed., xxi, 878 p.) New York: Pergamon Press.
Fontana, D. (2010). Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. (Vyd. 3., 383 s., Překlad Karel Balcar). Praha: Portál.
Hennig, C., & Keller, G. (1996). Antistresový program pro učitele: projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. (1. vyd., 99 s.) Praha: Portál.
Hofstede, G., Hofstede, G., & Minkov, M. (c2010). Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. (3rd ed., xiv, 561 s.) New York: McGraw-Hill.
Kolman, L. (2001). Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. (Vyd. 1., 188 s.) Praha: ČZU PEF Praha ve vydavatelství Credit.
Morgensternová, M., & Šulová, L. (2007). Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. (Vyd. 1., 218 s.) Praha: Karolinum.
Řehulka, E., & Řehulková, O. (1998). Problematika tělesné a psychické zátěže při výkonu učitelského povolání. In: Řehulka, E., & Řehulková (ed.), O. Učitelé a zdraví. (pp. 99-104). Brno: Pavel Křepela.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK