Profesní zátěž učitele v různých kulturách
Název práce v češtině: | Profesní zátěž učitele v různých kulturách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A teacher’s vocational load in variant cultures |
Klíčová slova: | zátěž, učitel, střední škola, kultura, Nový Zéland |
Klíčová slova anglicky: | workload, teacher, secondary school, culture, New Zealand |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.05.2014 |
Datum zadání: | 07.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude zkoumat, jaké jsou kladeny nároky na učitele středních škol a jaká se v jejich profesi vyskytuje zátěž. Dále se pak bude zabývat konkrétními podmínkami a postavením učitelů v ČR ve srovnání s učiteli na Novém Zélandu a jedné další země, a to s důrazem na odlišnost kultur těchto zemí. Návrh výzkumu bude kvalitativní formou zjišťovat subjektivně vnímanou zátěž učiteli právě v těchto zemích. |
Seznam odborné literatury |
Dunkin, M. (1987). The International encyclopedia of teaching and teacher education. (1st ed., xxi, 878 p.) New York: Pergamon Press.
Fontana, D. (2010). Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. (Vyd. 3., 383 s., Překlad Karel Balcar). Praha: Portál. Hennig, C., & Keller, G. (1996). Antistresový program pro učitele: projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. (1. vyd., 99 s.) Praha: Portál. Hofstede, G., Hofstede, G., & Minkov, M. (c2010). Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. (3rd ed., xiv, 561 s.) New York: McGraw-Hill. Kolman, L. (2001). Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. (Vyd. 1., 188 s.) Praha: ČZU PEF Praha ve vydavatelství Credit. Morgensternová, M., & Šulová, L. (2007). Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. (Vyd. 1., 218 s.) Praha: Karolinum. Řehulka, E., & Řehulková, O. (1998). Problematika tělesné a psychické zátěže při výkonu učitelského povolání. In: Řehulka, E., & Řehulková (ed.), O. Učitelé a zdraví. (pp. 99-104). Brno: Pavel Křepela. |