Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Název práce v češtině: | Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychological aspects of preventing pathological relationships, aggressive behavior and bullying among children’s groups |
Klíčová slova: | Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti |
Klíčová slova anglicky: | Bullying, peer victimization, pathological relationships, aggressive behaviour, prevention of socio-pathological phenomena, children |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.05.2014 |
Datum zadání: | 07.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Xenie Uholyeva, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce představí možnosti prevence patologických vztahů, agresivních projevů chování a šikany v dětských skupinách s důrazem na psychologické aspekty různých forem prevence. Konkrétní preventivní postupy a programy budou v práci popsány, analyzovány a bude zhodnocena jejich efektivita. Kromě toho se práce zaměří i na důsledky tohoto rizikového chování, a to jak ve společenské šíři, tak z pohledu obětí, agresorů a dalších zúčastněných. Projekt navrhne zkoumání souvislosti mezi efektivitou programu prevence a postoji, které k tomuto programu zaujímají a vyjadřují učitelé, rodiče a vrstevníci dané skupiny dětí. |
Seznam odborné literatury |
1. Battey, G., & Ebbeck, V. (2013-08-27). A Qualitative Exploration of an Experiential Education Bully Prevention Curriculum. Journal of Experiential Education, vol. 36(issue 3), pp. 203-217. DOI: 10.1177/1053825913489102.
2. Bradshaw, C., Waasdorp, T., O'Brennan, L., & Gulemetova, M. (2013). Teachers' and Education Support Professionals' Perspectives on Bullying and Prevention: Findings From a National Education Association Study. School Psychology Review, vol. 42(issue 3), pp. 280-297. 3. Hoglund, W., Hosan, N., & Leadbeater, B. (2012). Using Your WITS: A 6-Year Follow-Up of a Peer Victimization Prevention Program. School Psychology Review, vol. 41(issue 2), pp. 193-214. Jenson, J., Brisson, D., Bender, K., & Williford, A. (2013). Effects of the Youth Matters Prevention Program on Patterns of Bullying and Victimization in Elementary and Middle School. Social Work Research, vol. 37(issue 4), pp. 361-372. 5. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. (Vyd. 1.) Praha: Portál. 6. Morgan. H., (2012). What Teachers and Schools Can Do to Control the Growing Problem of School Bullying. Clearing House, pp. 174-178. DOI: 10.1080/00098655.2012.677075. 7. Shannon, C. (2013). Bullying in Recreation and Sport Settings: Exploring Risk Factors, Prevention Efforts, and Intervention Strategies. Journal of Park, vol. 31(issue 1), pp. 15-33. |