Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Název práce v češtině: Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Název v anglickém jazyce: Social skills of elementary schools nad 8-year grammar schools students
Klíčová slova: Sociální dovednosti, emoční inteligence, víceletá gymnázia, longitudinální výzkum, diverzita
Klíčová slova anglicky: Social skills, emotional intelligence, multi-year grammar schools, longitudinal research, diversity
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. David Čáp, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.05.2014
Datum zadání: 07.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 17.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.03.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Tomáš Komárek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zaměřit se na rozdíly v úrovni sociálních dovedností žáků, kteří prošli 2. stupněm základních škol a těch, kteří prošli nižším stupněm víceletých gymnázií. Pod termínem sociálních dovedností chápu následující koncepty, které budu v práci zkoumat a navrhovat způsob měření: sociální dovednosti v užším slova smyslu (schopnost spolupráce a komunikace ve skupině aj.) a emoční inteligence. Je možné, že v průběhu vypracovávání bakalářské práce se objeví ještě další důležité koncepty. Cílem bakalářské práce je zmapovat danou problematiku a navrhnut podobu výzkumu, který by ověřil možné hypotézy s tímto tématem spojené.
Seznam odborné literatury
· GREGER, D.; HOLUBOVÁ, M. Postoje učitelů k časnému rozdělování žáků a jejich zkušenosti s přechodem žáků do víceletých gymnázií. Pedagogický časopis/Journal of Pedagogy, 2010, roč. 1, č. 1, s. 85 – 101. ISSN 1338-1563
· GROSS, Stefan F., Vztahová inteligence: schopnost a umění získat si lidi. Praha: Management Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7261-076-7.
· KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. 226 s. ISBN 978-80-247-3474-3
· OUDOVÁ, Drahomíra, Analýza sociální kompetence dospívajících. Brno, 2008. 190 s. Disertační práce, Fakulta sociálních studií, katedra psychologie, Masarykova Univerzita. Vedoucí práce: prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc.
· RIGGIO, R. E. Assesment of basic social skills. Journal of Personality and Social Psychology, 1986, roč. 51, č. 3, s. 649-660.
· SHAPIRO, E. Lawrence. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 1998. 267 s. ISBN 80-7178-964-X.
· SCHULZE, Ralf, ROBERTS, Richard D. Emoční inteligence: přehled základních přístupů a aplikací. Praha: Portál, 2007. 367 s. ISBN 80-7178-964-X.
· WALTEROVÁ, E.; GREGER, D. a kol. Přechod žáků ze základní na střední školu. Pohledy z výzkumů. Brno: Paido, 2009. 108 s. ISBN 978-80-7315-179-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK