Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Název práce v češtině: Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Název v anglickém jazyce: Picture of a father in contemporary advertisement and its reflection by men
Klíčová slova: reklama|média|gender|jazykový obraz světa|jazykový obraz otce
Klíčová slova anglicky: media|gender|linguistic picture of world|linguistic picture of father|advertisement
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.05.2014
Datum zadání: 15.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.05.2014
Datum a čas obhajoby: 04.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.08.2017
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Jan Chromý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat obraz otce v současné reklamě a jeho různé podoby (fasety, profily). Součástí práce bude i menší průzkum formou dotazníkového šetření mezi vybranými muži zamřený na jejich vnímání tohoto obrazu či jeho vybraných podob.
Postup práce:
1. Prostudovat dostupnou relevantní odbornou literaturu, zejm. o reklamě a jazykovém obraze světa, popř. jazykovém obraz otce, příp. matky.
2. Shromáždit korpus reklam, které budou dále analyzovány.
3. Prozkoumat, jaké podoby otce se v daném souboru reklam objevují, jaké jsou jejich funkce a jaké prostředky se podílejí na jejich ztvárnění.
4. Připravit otázky pro dotazník. Kontaktovat vybrané muže, kteří se výzkumu zúčastní, a získat jejich souhlas s účastí ve výzkumu.
5. Provést dotazníkové šetření. Výsledky průzkumu zpracovat.
6. Shrnout výsledky analýzy a průzkumu mezi respondenty.
Seznam odborné literatury
Základní literatura:
Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha 2000.
Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha 2011.
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum. Praha 2012. (relevantní části)
Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003.
Komárková, O.: Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha 2006.
Lakoff, G.: Women, Fire, and Dangerous Things. Chicago – London 1987. (nebo český překlad Praha 2006; relevantní části)
Lakoff, G. – Johnson, M.: Metaphors We Live by. Chicago – London 1980 (nebo český překlad Praha 2002; relevantní části)
Pravdová, M.: McDonaldʼs – tak trochu jiná kultura? Praha 2006.
Vaňková, I. a kol.: Co na srdci, to na jazyku. Praha 2005. (zde i odkazy na další literaturu)
Stylistiky češtiny, relevantní hesla v lingvistických encyklopediích, časopisecké a sborníkové články, diplomové a bakalářské práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK