Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Název práce v češtině: | Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Picture of a father in contemporary advertisement and its reflection by men |
Klíčová slova: | reklama|média|gender|jazykový obraz světa|jazykový obraz otce |
Klíčová slova anglicky: | media|gender|linguistic picture of world|linguistic picture of father|advertisement |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.05.2014 |
Datum zadání: | 15.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.05.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Jan Chromý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je analyzovat obraz otce v současné reklamě a jeho různé podoby (fasety, profily). Součástí práce bude i menší průzkum formou dotazníkového šetření mezi vybranými muži zamřený na jejich vnímání tohoto obrazu či jeho vybraných podob.
Postup práce: 1. Prostudovat dostupnou relevantní odbornou literaturu, zejm. o reklamě a jazykovém obraze světa, popř. jazykovém obraz otce, příp. matky. 2. Shromáždit korpus reklam, které budou dále analyzovány. 3. Prozkoumat, jaké podoby otce se v daném souboru reklam objevují, jaké jsou jejich funkce a jaké prostředky se podílejí na jejich ztvárnění. 4. Připravit otázky pro dotazník. Kontaktovat vybrané muže, kteří se výzkumu zúčastní, a získat jejich souhlas s účastí ve výzkumu. 5. Provést dotazníkové šetření. Výsledky průzkumu zpracovat. 6. Shrnout výsledky analýzy a průzkumu mezi respondenty. |
Seznam odborné literatury |
Základní literatura:
Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha 2000. Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha 2011. Hendl, J.: Kvalitativní výzkum. Praha 2012. (relevantní části) Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003. Komárková, O.: Genderové stereotypy v reklamních textech. Praha 2006. Lakoff, G.: Women, Fire, and Dangerous Things. Chicago – London 1987. (nebo český překlad Praha 2006; relevantní části) Lakoff, G. – Johnson, M.: Metaphors We Live by. Chicago – London 1980 (nebo český překlad Praha 2002; relevantní části) Pravdová, M.: McDonaldʼs – tak trochu jiná kultura? Praha 2006. Vaňková, I. a kol.: Co na srdci, to na jazyku. Praha 2005. (zde i odkazy na další literaturu) Stylistiky češtiny, relevantní hesla v lingvistických encyklopediích, časopisecké a sborníkové články, diplomové a bakalářské práce. |