Politická reklama v České republice
Název práce v češtině: | Politická reklama v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Political Advertising in the Czech Republic |
Klíčová slova: | politická reklama, volební kampaň, politická strana, jazyk reklamy, jazykové persvazivní prostředky |
Klíčová slova anglicky: | political advertising, election campaign, political party, language of advertising, language means of persuasion |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.05.2014 |
Datum zadání: | 16.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.05.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Hořejší, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměří na analýzu vybraných aspektů diskurzu politické reklamy českých parlamentních (příp. podle potřeby i některých mimoparlamentních) stran v předvolebních kampaních v posledních cca 3 letech. Cílem bude ukázat využívání některých frekventovaných persvazivních strategií a taktických nástrojů (v neposlední řadě jazykových) užívaných stranami k ovlivnění potenciálních voličů, zjistit, zda jsou v strategiích užívaných v kampaních jednotlivých stran nějaké rozdíly, příp. tyto rozdíly doložit. Materiál bude autorka čerpat z reklamních spotů, tištěné reklamy, plakátů na billboardech, podle možností i z dalších propagačních materiálů sledovaných českých politických stran; získávání materiálu se bude vázat na kampaně k předčasným volbám do Poslanecké sněmovny roku 2013 a k volbám do Evropského parlamentu roku 2014; podle možností a potřeby je možné uvažovat ve výběru i o kampaních před volbami do zastupitelstev obcí v letech 2010 a 2014 či kampani před prezidentskými volbami roku 2013. Postup práce: 1. Prostudování relevantní odborné literatury 2. Upřesnění cíle a postupu práce 3. Sběr materiálu a jeho utřídění 4. Analýza podle zvoleného postupu 5. Shrnutí výsledků, formulace závěrů |
Seznam odborné literatury |
Bradová, E. a kol. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. Čmejrková, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Praha: LEDA, 2000. Čmejrková, S. – Hoffmannová, J. Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003. Hloušek, V. – Kopeček, L. Politické strany. Původ, ideologie a transformace politických stran v západní a střední Evropě. Praha: Grada, 2010. Chytilek, R. – Eibl, O. – Matušková A. a kol.: Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. Kraus, J.: Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum, 2008. Křeček, J.: Politická komunikace. Od res publica po public relations. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. Křížek, Z. – Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. Kubáček, J. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. Routledge Handbook of Political Management. Ed. Johnson, D. W. New York: Routledge, 2009. Sanders, K. Communicating politics in twenty-first century. Palgrave Macmillan, 2008. Šebesta, K. Jazyk a styl propagačních textů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. Šebesta, K. Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha, 1990. |