Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojem uměleckého objektu v současné výtvarné praxi
Název práce v češtině: Pojem uměleckého objektu v současné výtvarné praxi
Název v anglickém jazyce: How to define art object in contemporary art practice
Klíčová slova: objekt|umělecký objekt|definice|post internet
Klíčová slova anglicky: object|art object|definition|post internet
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Vedoucí / školitel: prof. doc. PhDr. Marie Klimešová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.05.2014
Datum zadání: 05.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.08.2017
Datum a čas obhajoby: 14.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.08.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: Mgr. Zuzana Štefková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
ABSTRAKT
Předmětem této diplomové práce je zkoumání vývoje art objektů v současné výtvarné praxi a pokus o definování kunsthistorického pojmu. Jistá složitost se spočívá v tom, že pro definování pojmu, které by se týkalo současného umění, je zapotřebí nejdříve se podívat na historicko-umělecký vývoj pojmu ve 20. století a pokusit se ho zformulovat.
V současnosti pojem “umělecký objekt” je velice často používán jak v každodenní výtvarné praxi, tak i ve vědecké sféře. Největší problém je spojen s tím, že žádný slovník nemá definici pojmu, což samozřejmě vyvolává otázku, kdy je zrovna vhodné tento termín použít. Má umělecký objekt své zvláštní charakteristiky, nebo se vztahuje k určitému uměleckému hnutí nebo období?
Seznam odborné literatury
Antonellis Anthony.An essay about art, internet andeverything, IN
ABC Art.Cool Art, Minimum ART, Minimal Art, Primary Structure, Neue Monumente, IMI Art.Berlin: Galerie René Block, 1968. http://anthonyantonellis.com/writing/item/45-impulse-101-art-the-internet-and- everything. (vyhledáno 25. 4. 2014)
Archey Karen. Art Post-Internet. Peking. 2014.
Battock Gregory.Minimal Art: A critical Anthology. New York, 1968.
Archey Karen. Postinternet Observations. IN www.karenarchey.com/s/Postinternetessay.pdf. (vyhledáno 6. 5. 2014)
Battock Gregory , Glaser, Bruce.New Nihilism or New art?Interview with Dan Flavin, Donald Judd, and Frank Stella. New York, reprinted in Minimal Art: A Critical Anthology, 1968.
Benjamin Walter.The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, IN Illuminations, Londýn. 1968.
Braidotti, Rosi. The Posthuman. Cambridge. 2013.
Braidotti, Rosi.Metamorphoses. Towards a Materialist Theory of Becoming.
Cambridge: Polity Press. 2002.
Brassier Ray.Nihil Unbound. New York. 2007.
Bryat Levi.Democracy of Objects. London. 2011
Bryčkov, V.V.Lexikon nеklasiky. Umělecko-estetická kultura 20. století. IN Ruská politická encyklopedie. 2003.
Buskirk Martha.The Contingent Object of Contemporary Art. Cambridge. 2003. Connor Michael. What’s Postinternet Got to do with Net Art?, IN
http://rhizome.org/editorial/2013/nov/1/postinternet/, (vyhledáno 8. 5. 2014). Connor Michael. What’s Postinternet Got to do with Net Art?, IN
http://rhizome.org/editorial/2013/nov/1/postinternet/. (vyhledáno 8. 5. 2014)Davies, Tony.Humanism. London: Routledge. 1997.
Deleuze, Gilles.Nietzsche and Philosophy. New York: Columbia University Press.
1983
47
Foucault, Michel.The Order of Things: An Archaeology of Human Sciences. New York: Pantheon Books. 1970
Fried Michael.Art and Objecthood. Chicago. 1998 Gasset, José Ortega.Dehumanisation of art.1925.
Giniatova Е.V., Paňkova N.М.Soudobé tendence formování tvůrčí osobnosti ve vzdělávacím procesu. 2012. [Elektronický zdroj] www.science-education.ru/106- 8062. (Vyhledáno dne: 25.11.2015).
Graham, Dan.A minimal future? Models&Monuments: The Plague of Architecure. IN Ars Magazine 41 (March 1967).
Grant, Iain Hamilton.Philosophies of Nature After Schelling. London. 2006. Greene Rachel.Internet Art. London. 2004.
Gricanova, Моžejka. Encyklopedie Postmodernismus.
Habermas, Jürgen.The Future of Human Nature. Cambridge: Polity Press. 2003.
Harman Graham.Brief SR/OOO. IN Harman Graham, Bells and Whistles: More Speculative Realism. Zero Books. 2013.
Harman Graham.Prince of Networks – Bruno Latour and Metaphysics.Melbourne 2009.
Harman, Graham.Quadruple object. Wincheszer. Zero Books. 2011.
Hegel. Lectures on the Philosophy of World History. https://books.google.cz/books?id=pjfaimuprzoC&pg=PA42&dq=theodicy&redir_es c=y#v=onepage&q=theodicy&f=false (vyhledáno 20.05.2017).
Chénieux-Genron, J.Surrealismus. 2002. s. 10-24.
Janoščík Václav.Objekt. Praha. 2015.
Judd, Donald.Complete Writings. 1959-1975. Halifax, 1975
Kantor A.M.Výtvarné umění XX. století, Moskva, 1978.
Karmel, Pepe.What it meant to be a Minimal. Art in America 90. (January 2002)
Kengo Kuma.Anti Objects. London. 2013.
Krauss, Rosalind. Sence and Sensibility: reflection on post 60s Sculpture. Artforum 12, no.3 (November 1973)
Krauss, Rosalind. Objecthood. University of Massachusetts, 1976
48
Krauss, Rosalind.Overcoming the Limits of Matter: On reversing Minimalism. New York, 1991
Klimešová Marie.Anna Pravdová, Mně z toho nesmí zmizet člověk. IN Umění LXI. 2013.
Kulikova I.S. Surrealismus v umění. Moskva, 1978.
Leibniz, Gottfried W.Souborné dílo ve čtyřech svazcích. Moskva. 1982.
Lippard Lucy R.Six Years: The dematerialization of the art object from 1966 to 1972. 1973.
Marzona Daniel. Minimalism. Slovart. 2005.
Meillassoux Quentin.After Finitud: An Essay on the Necessity of Contingency.
London. 2008.
Millburn J. Nicodemus Ryan.Minimalismus.IN Výběr z díla. Filosofie. 2011.
Minimalismus jako světonázor. IN Vědecké fórum mládeže: Společenské a ekonomické vědy: elektronický sborník materiálů XXIX. mezinárodní vědecko- praktické konference dálkově studujících. 2015. č. 10. Elektronický zdroj https://nauchforum.ru/archive/MNF_social/10(29).pdf
Morton Timothy. Hyperobject. 2013.
Morton Timothy. Realist Magic, Objects, Ontology, Causality. London. 2013. Mouléne Claire. The plasticity of Life.
National Geographic, 04/ 2017
Novitskova Katja. Post Internet Survival Guide, Milano 2010.
Obrist Hans Ulrich. Ed Atkins (interview). IN Kaleidoscope 13. Milano 2011. Pfeffer Susanne (ed.). Speculations on Anonymus Materials. Kassel 2013. Rabin W. Dada and Surrealism and his Heritage. New York, 1968.
Soper, Kate. Humanism and Anti-Humanism. LaSalle, IL: Open Court Press. 1986 Surrealismo, Visual Encyclopedia of Art. Slovart. 2009.
Tribe Mark. New Media Art. London 2009.
Turčin V.S.Bludištěm Avangardy.Moskva 1993.
Turčin V.S.Ruská avangarda a dadaismus v Pařížï. IN Problematika umění Francie XX století. Moskva. 1990.
49
Vierkant Artie.The Image Object Post-Internet. 2010. IN
Wollheim, Richard.Minimal Art. New York, 1968. http://jstchillin.org/artie/pdf/The_Image_Object_Post-Internet_a4.pdf. (vyhledáno25. 4. 2014)
What is web 2.0. http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html (Vyhledáno 20.05.20017)
Zylinska, Joanna.Bioethics in the Age of New Media. Boston, MA: MIT Press. 2009.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK