Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jazyk reklamy
Název práce v češtině: Jazyk reklamy
Název v anglickém jazyce: Language of advertising
Klíčová slova: Jazyk reklamy, neologismy, anglicismy, figury, tropy
Klíčová slova anglicky: Language of advertising, neologisms, anglicisms, figures, tropes
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav východoevropských studií (21-UVES)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Kitzlerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2014
Datum zadání: 07.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.05.2014
Datum a čas obhajoby: 16.06.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. et Mgr. Natalie Rajnochová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Ruská televizní reklama představuje aktivně se rozvíjející oblast, která není pouze hybatelem v oblasti trhu, ale i stimulem pro rozvoj jazyka. V této práci se zaměřím na analýzu ruského reklamního jazyka z hlediska jeho gramatické struktury a na jeho vliv na běžný jazyk. Dále se budu zabývat cizojazyčnými neologismy, které právě díky působení reklamy do běžného jazyka pronikají.
Seznam odborné literatury
· Čmejrková, S. Reklama v Češtině, 1st ed.; Leda, 2000
· Kraus, J. Jazyk v proměnách komunikačních médií, 1st ed.; Karolinum: Praha, 2008
· Kopecký, L. Public relations - dějiny - teorie - praxe., 1st ed.; Grada: Praha, 2006
· Rošupkin, S. Jazyk reklamy, 1st ed.; MGUKI: Moskva, 2003
· Gojchman, O.; et al. Reklama. Jazyk. Reč. Obšenie., 1st ed.; Infra-M: Moskva, 2010
· Васильева М. Слоганы – мистически-массовое явление //http://www.es.ru/yes/personal/vasilyeva.html
· Кара-Мурза Е.С. Русский язык в рекламе // Справочно-информационный портал «Русский Язык», http://www. gramota.ru
· Лебедев А.Н. Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. – М.: Academia, 1995
· Пирогова Ю. Ложные умозаключения при интерпретации рекламы // Реклама, 2000. - №3-4.
Пирогова Ю. Скрытые и явные сравнения // Реклама и жизнь. – 1998. - №5, http://www.mamba.ru
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK