Jazyk reklamy
Název práce v češtině: | Jazyk reklamy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Language of advertising |
Klíčová slova: | Jazyk reklamy, neologismy, anglicismy, figury, tropy |
Klíčová slova anglicky: | Language of advertising, neologisms, anglicisms, figures, tropes |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav východoevropských studií (21-UVES) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jana Kitzlerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2014 |
Datum zadání: | 07.05.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.05.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. et Mgr. Natalie Rajnochová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Ruská televizní reklama představuje aktivně se rozvíjející oblast, která není pouze hybatelem v oblasti trhu, ale i stimulem pro rozvoj jazyka. V této práci se zaměřím na analýzu ruského reklamního jazyka z hlediska jeho gramatické struktury a na jeho vliv na běžný jazyk. Dále se budu zabývat cizojazyčnými neologismy, které právě díky působení reklamy do běžného jazyka pronikají. |
Seznam odborné literatury |
· Čmejrková, S. Reklama v Češtině, 1st ed.; Leda, 2000 · Kraus, J. Jazyk v proměnách komunikačních médií, 1st ed.; Karolinum: Praha, 2008 · Kopecký, L. Public relations - dějiny - teorie - praxe., 1st ed.; Grada: Praha, 2006 · Rošupkin, S. Jazyk reklamy, 1st ed.; MGUKI: Moskva, 2003 · Gojchman, O.; et al. Reklama. Jazyk. Reč. Obšenie., 1st ed.; Infra-M: Moskva, 2010 · Васильева М. Слоганы – мистически-массовое явление //http://www.es.ru/yes/personal/vasilyeva.html · Кара-Мурза Е.С. Русский язык в рекламе // Справочно-информационный портал «Русский Язык», http://www. gramota.ru · Лебедев А.Н. Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. – М.: Academia, 1995 · Пирогова Ю. Ложные умозаключения при интерпретации рекламы // Реклама, 2000. - №3-4. Пирогова Ю. Скрытые и явные сравнения // Реклама и жизнь. – 1998. - №5, http://www.mamba.ru |