Motivace adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově
Název práce v češtině: | Motivace adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation of Adolescents to Self-Education and Self-Lead |
Klíčová slova: | Motivace, vnitřní faktory, vnější faktory, adolescence, sebevzdělávání, sebevýchova |
Klíčová slova anglicky: | Motivation, internal factors, external factors, adolescence, self-education, self-upbringing. |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2014 |
Datum zadání: | 30.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je popsat, zda jsou adolescenti motivováni v zájmu o sebevzdělávání a sebevýchovu a které faktory ovlivňují motivaci adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově. V teoretická část se zaměřuje na definování adolescence z pohledu různých autorů, na vymezení důležitých pojmů, které se k tématu vážou (motivace, sebevzdělávání, sebevýchova,...), dále na některé mezníky a podstatná témata v období dospívání, jež mohou ovlivnit motivaci k sebevzdělávání a sebevýchově. V empirické části na základě prostudování odborné literatury a provedení výzkumu budou analyzována a interpretována data. V rámci kvalitativního šetření je pro balakářskou práci zvolena metoda dotazníkového šetření, hloubkového rozhovoru a focus group. Cílem empirické části je odpovědět na výzkumné otázky. |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Z., PAVELKOVÁ, I. Vedení žáků ke vzdělávací autoregulaci a humanizaci školy. Pedagogika, 1992, č.2. ISSN 0031-3815 HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 232 s. ISBN 80-04-23487-9. KUBÁLEK, Josef. Sebevzdělávání: jak začít a jak je racionálně řídit. 1. vyd. Praha: Práce, 1984, 69 s. MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 207 s. ISBN 80-7178-348-x. NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 80-200-0592-7. OPATŘILOVÁ, Marie. Sebevýchova vysokoškolských studentů. 1. vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1984, 175 s. PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3. TAXOVÁ, Jiřina. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 273 s. VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Vyd. 1. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 137 s. ISBN 978-80-7464-125-1. |