Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově
Název práce v češtině: Motivace adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově
Název v anglickém jazyce: Motivation of Adolescents to Self-Education and Self-Lead
Klíčová slova: Motivace, vnitřní faktory, vnější faktory, adolescence, sebevzdělávání, sebevýchova
Klíčová slova anglicky: Motivation, internal factors, external factors, adolescence, self-education, self-upbringing.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2014
Datum zadání: 30.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2014
Datum a čas obhajoby: 08.09.2015 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je popsat, zda jsou adolescenti motivováni v zájmu o sebevzdělávání a sebevýchovu a které faktory ovlivňují motivaci adolescentů k sebevzdělávání a sebevýchově.
V teoretická část se zaměřuje na definování adolescence z pohledu různých autorů, na vymezení důležitých pojmů, které se k tématu vážou (motivace, sebevzdělávání, sebevýchova,...), dále na některé mezníky a podstatná témata v období dospívání, jež mohou ovlivnit motivaci k sebevzdělávání a sebevýchově. V empirické části na základě prostudování odborné literatury a provedení výzkumu budou analyzována a interpretována data. V rámci kvalitativního šetření je pro balakářskou práci zvolena metoda dotazníkového šetření, hloubkového rozhovoru a focus group. Cílem empirické části je odpovědět na výzkumné otázky.
Seznam odborné literatury
HELUS, Z., PAVELKOVÁ, I. Vedení žáků ke vzdělávací autoregulaci a humanizaci školy. Pedagogika, 1992, č.2. ISSN 0031-3815
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 232 s. ISBN 80-04-23487-9.
KUBÁLEK, Josef. Sebevzdělávání: jak začít a jak je racionálně řídit. 1. vyd. Praha: Práce, 1984, 69 s.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 207 s. ISBN 80-7178-348-x.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
OPATŘILOVÁ, Marie. Sebevýchova vysokoškolských studentů. 1. vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1984, 175 s.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3.
TAXOVÁ, Jiřina. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 273 s.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Vyd. 1. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 137 s. ISBN 978-80-7464-125-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK