Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Název práce v češtině: Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Název v anglickém jazyce: The View of Older School Age Student to Teacher´s Personality
Klíčová slova: Žák staršího školního věku, osobnost učitele, požadavky, negativní vztah, pozitivní vztah, interpersonální komunikace, vlastnosti osobnosti učitele, motivační činnost, autodiagnostika
Klíčová slova anglicky: Pupil of older school age, teacher’s personality, demands, negative attitude, positive attitude, interpersonal communication, teacher’s personality traits, motivational activities, self-test
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2014
Datum zadání: 30.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2014
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřena na nejdůležitější aspekty, které ovlivňují žákův pohled na učitele již po několik let. Osobnost učitele je velice diskutované téma. Učitelův projev, autorita, schopnosti a vlastnosti uvlivňují nejen školní motivaci žáka. Toto téma je zajímavé i o to více, když se zkoumá pohled žáka, který je v současnosti pokládán za žáka staršího školního věku. V postmoderní době se nároky nejen žáků na učitele značně stupňují a i tento jev má vliv na žákovo vnímání svého učitele. Praktická část bude věnována empirickému šetření na základě dotazníku vlastní konstrukce. Empirická část směřuje k závěru, který pojednává o skutečném současném vnímání osobnosti učitele žákem v období staršího školního věku.
Seznam odborné literatury
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 978-807-3677-558.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8022-7.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 p., [10] p. of plates. Pedagogická praxe. ISBN 80-210-1070-3.
ŠEĎOVÁ, Klára. Humor ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 189 p. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Pedagogická fakulta, 412. ISBN 80-210-6205-3.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 135 s. ISBN 80-718-4624-4.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ et al. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2011, 456 s. ISBN 978-80-247-3357-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK