Domácí příprava nadaného žáka
Název práce v češtině: | Domácí příprava nadaného žáka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Home Preparation of Gifted Young Learner |
Klíčová slova: | Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Gifted young learner, home preparation, intelligence, diagnostics of gift, educational opportunities |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2014 |
Datum zadání: | 30.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 01.02.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.02.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce ,,Domácí příprava nadaného žáka" pojednává o problematice nadaných žáků se zaměřením na jejich domácí přípravu. Teoretická část práce objasňuje základní terminologii a specifikuje druhy a kritéria nadání. Charakterizuje možnosti vyhledávání a identifikace nadaného jedince a zjišťuje jeho projevy. Následně informuje o možnostech výchovy a vzdělávání nadaných žáků na základní škole. Praktická část práce předkládá kazuistiky nadaných žáků s důrazem na jejich možnosti a způsoby domácí přípravy na vyučování. |
Seznam odborné literatury |
CAMPBELL, James R a Tamara STARNOVSKÁ. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 172 s. ISBN 80-7178-516-4.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7. ČERMÁK, Vladimír a Lara TURINOVÁ. Nadaní žáci na základní škole. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005. 50 s. ISBN 80-7044-715-X. DOČKAL, Vladimír. Zaměřeno na talenty aneb nadání má každý. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2005, 248 s. ISBN 80-7106-840-3. FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 126 s. ISBN 978-80-7367-297-3. HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 255 s. ISBN 978-80-247-1998-6. JURÁŠKOVÁ, Jana. Základy pedagogiky nadaných. Vyd. 1. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, 131 s. ISBN 80-86856-19-4. MACHŮ, Eva. Nadaný žák. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 124 s. ISBN 978-80-7315-197-3. MÖNKS, F. J. a Irene H. YPENBURG. Naše dítě je velmi nadané :rukověť pro rodiče a učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2002. 98 s. ISBN 80-247-0445-5. RENZULLI, Joseph S a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha: Triton, 2008, 168 s. ISBN 978-80-254-3705-6. |