Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole
Název práce v češtině: Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole
Název v anglickém jazyce: Psychohygiene in School and Application of Relaxation Techniques into the Teaching Process at Elementary School
Klíčová slova: psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěž
Klíčová slova anglicky: psychohygiene, mental health, relaxation, relaxation techniques, school, pupil, education process, stress, fear, anxiety, fatigue, ballast
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.04.2014
Datum zadání: 30.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2014
Datum a čas obhajoby: 15.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat úvodu do problematiky duševní hygieny a tomu, proč by se s ní mělo pracovat ve škole.
Co je to psychohygiena a duševní zdraví?
Jaký může mít význam pro školu?
Co je to psychická zátěž, stres, úzkost či obavy, problémové situace ve škole – v životě žáka?
Co je to odpočinek, relaxační techniky?
Jaké jsou možnosti aplikačního využití duševní hygieny ve škole – ve vyučovacím procesu na základní škole?
Seznam odborné literatury
Bartko, D.: Moderní psychohygiena. Praha: Panorama, 1980
Blumenfeld, L.: Velká kniha relaxace. Praha: Pragma 1996
Čáp, J. Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001
Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993
Havlínová, M. a kol.: Program podpory zdraví ve škole: Rukověť projektu Zdravá škola. Praha:Portál, 1998
Krowatschek,D., Domsch H.: Do školy beze strachu. Brno: Computer Press, 2007
Křivohlavý, J.: Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001
Mareš, J.: Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013
Markhamová, U.: Pomáháme dětem zvládnout stres. Praha: Talpress, 1996
Míček, L.: Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986
Míček, L.: Sebevýchova a duševní zdraví. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988
Míček, L., Zeman, V.: Učitel a stres. Opava: Opavsko, 1997
Nadeau, M.: Relaxační hry s dětmi: pro děti od 4 do 10 let. Praha: Portál, 2003
Nešpor, K.: Léčivá moc smíchu. Praha: Vyšehrad, 2010
Plummer, D.: Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres: cvičení pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013
Praško, J., Vyskočilová, J., Prašková, J.: Úzkost a obavy. Portál: Praha 2008
Rückerová – Voglerová, Ursula.: Učení bez stresu. Praha: portál 1994
Řehulka, E.: Psychohygienické otázky pedagogické psychologie. Brno: Univerzita J.E. Purkyně v Brně, 1988
Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha: Karolinum, 1997
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK