Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole
Název práce v češtině: | Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychohygiene in School and Application of Relaxation Techniques into the Teaching Process at Elementary School |
Klíčová slova: | psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěž |
Klíčová slova anglicky: | psychohygiene, mental health, relaxation, relaxation techniques, school, pupil, education process, stress, fear, anxiety, fatigue, ballast |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.04.2014 |
Datum zadání: | 30.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude věnovat úvodu do problematiky duševní hygieny a tomu, proč by se s ní mělo pracovat ve škole. Co je to psychohygiena a duševní zdraví? Jaký může mít význam pro školu? Co je to psychická zátěž, stres, úzkost či obavy, problémové situace ve škole – v životě žáka? Co je to odpočinek, relaxační techniky? Jaké jsou možnosti aplikačního využití duševní hygieny ve škole – ve vyučovacím procesu na základní škole? |
Seznam odborné literatury |
Bartko, D.: Moderní psychohygiena. Praha: Panorama, 1980 Blumenfeld, L.: Velká kniha relaxace. Praha: Pragma 1996 Čáp, J. Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001 Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993 Havlínová, M. a kol.: Program podpory zdraví ve škole: Rukověť projektu Zdravá škola. Praha:Portál, 1998 Krowatschek,D., Domsch H.: Do školy beze strachu. Brno: Computer Press, 2007 Křivohlavý, J.: Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001 Mareš, J.: Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013 Markhamová, U.: Pomáháme dětem zvládnout stres. Praha: Talpress, 1996 Míček, L.: Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986 Míček, L.: Sebevýchova a duševní zdraví. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988 Míček, L., Zeman, V.: Učitel a stres. Opava: Opavsko, 1997 Nadeau, M.: Relaxační hry s dětmi: pro děti od 4 do 10 let. Praha: Portál, 2003 Nešpor, K.: Léčivá moc smíchu. Praha: Vyšehrad, 2010 Plummer, D.: Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres: cvičení pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013 Praško, J., Vyskočilová, J., Prašková, J.: Úzkost a obavy. Portál: Praha 2008 Rückerová – Voglerová, Ursula.: Učení bez stresu. Praha: portál 1994 Řehulka, E.: Psychohygienické otázky pedagogické psychologie. Brno: Univerzita J.E. Purkyně v Brně, 1988 Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha: Karolinum, 1997 |