Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy
Název práce v češtině: | Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Internal and external factors of socialisation in the adaptation of first class primary school children |
Klíčová slova: | adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince |
Klíčová slova anglicky: | adaptation socialisation starting school protective factors of the individual |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.04.2014 |
Datum zadání: | 29.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude pojednávat o problematice socializace dítěte v prvním ročníku základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory lze považovat především způsob, kterým dítě přijímá informace z prostředí a jak si je vysvětluje. Jde o sociálně kognitivní procesy a budování teorie o sobě, která je součástí identity. Vnější socializační vlivy pak vyplývají především z požadavků instituce školy, učitele a skupiny spolužáků. Výzkumná část se zaměří na oblast zjišťování úspěšnosti socializace žáků v rámci prvního ročníku základní školy. |
Seznam odborné literatury |
Dunlop, A., & Fabian, H. (2007). Informing transitions in the early years: research, policy and practice. (xvii, 172 s.) Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press. Hlavsa, J., & Langová, M. (1987). Člověk v životních situacích. (1. vyd., 205 s.) Praha: Academia. Kotásková, J. (1987). Socializace a morální vývoj dítěte. (1. vyd., 140 s.) Praha: Academia. Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. (2., aktualiz. vyd., 368 s.) Praha: Grada. Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer. Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Grada. Šporclová, V. (2011). Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. Praha. |