Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy
Název práce v češtině: Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy
Název v anglickém jazyce: Internal and external factors of socialisation in the adaptation of first class primary school children
Klíčová slova: adaptace socializace počátek školní docházky protektivní faktory jedince
Klíčová slova anglicky: adaptation socialisation starting school protective factors of the individual
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.04.2014
Datum zadání: 29.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude pojednávat o problematice socializace dítěte v prvním ročníku základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory lze považovat především způsob, kterým dítě přijímá informace z prostředí a jak si je vysvětluje. Jde o sociálně kognitivní procesy a budování teorie o sobě, která je součástí identity. Vnější socializační vlivy pak vyplývají především z požadavků instituce školy, učitele a skupiny spolužáků.
Výzkumná část se zaměří na oblast zjišťování úspěšnosti socializace žáků v rámci prvního ročníku základní školy.
Seznam odborné literatury
Dunlop, A., & Fabian, H. (2007). Informing transitions in the early years: research, policy and practice. (xvii, 172 s.) Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press.
Hlavsa, J., & Langová, M. (1987). Člověk v životních situacích. (1. vyd., 205 s.) Praha: Academia.
Kotásková, J. (1987). Socializace a morální vývoj dítěte. (1. vyd., 140 s.) Praha: Academia.
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. (2., aktualiz. vyd., 368 s.) Praha: Grada.
Laverick, D., & Renck Jalongo, M. (2011). Transitions to early care and aducation: internation perspectives on making schools ready for young children. (xv, 204 s.) Dordrecht: Springer.
Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Grada.
Šporclová, V. (2011). Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. Praha.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK