Makabrózní, mysteriózní, monstrózní. Architektura a prostředí v gotickém hororu
Název práce v češtině: | Makabrózní, mysteriózní, monstrózní. Architektura a prostředí v gotickém hororu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Macabre, mysterious, monstrous. Architecture and setting in gothic horror |
Klíčová slova: | gotický horor, architektura, film, adaptace, Poe, Dracula, Fantom opery |
Klíčová slova anglicky: | gothic horror, architecture, film, adaptation, Poe, Dracula, The Phantom of the Opera |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav pro dějiny umění (21-UDU) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Lubomír Konečný |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.04.2014 |
Datum zadání: | 28.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.05.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.08.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Vojtěch Lahoda, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat architekturou a prostředím ve filmech žánru gotického hororu. Na vybraných příkladech bude ukázáno, jak se v těchto filmech uplatňují podobné vizuální prvky, které budou následně analyzovány a zasazeny do širšího kontextu. |
Seznam odborné literatury |
Bailey, Dale: American Nightmares. The Haunted House Formula in American Popular Fiction, Wisconsin 1999. Fisch, Audery A.: Frankenstein. Icon of Modern Culture, Hastings 2009. Gorostiza, Jorge: La profundidad de la pantalla. Arquitectura+Cine, Santa Cruz de Tenerife 2007. Kendrick, Walter: The Thrill of Fear. 250 Years of Scary Entertainment, New York 1991. Myrone, Martin (ed.): Gothic nightmares. Fuseli, Blake and the Romantic imagination. London 2006. Ramírez, Juan Antonio: La arquitectura en el cine. Hollywood, la Edad de Oro, Madrid 1986. Vila, Santiago: La escenografía. Cine y Arquitectura, Madrid 1997. |