Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Agrese a vývoj dětských skupin
Název práce v češtině: Agrese a vývoj dětských skupin
Název v anglickém jazyce: The aggression and the development of children´s groups
Klíčová slova: agrese, dětská skupina, psychologická intervence, teorie a modely agrese, typy a příčiny agresivity
Klíčová slova anglicky: aggression, children's group, psychological intervention, theories and models of aggression, types and causes of aggression
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.04.2014
Datum zadání: 28.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 22.06.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Agresivní chování v rámci dětských skupin – zvláště školních tříd – patří k dlouho zkoumaným tématům. V teoretické části by se práce měla zaměřit zčásti na poznatky o vývoji dětských skupin, ale především na agresivní chování dětí. Bude se zabývat dominantními výzkumy příčin agresivního chování dětí a zaměří se na faktory související se školou jako institucí. Práce by také měla poskytnout ucelený náhled do různých typů agresivního chování a jejich možných příčin. Dále se bude zabývat otázkou psychologických intervencí, které by za pomoci úpravy sociálního prostředí následně mohly vést ke snížení výskytu agresivních projevů v dětských skupinách. Nabídne tedy některé z technik, sloužících ke zmírnění agresivního chování. V metodologické části pak bude navržena studie ověřující účinnost vybrané intervence ve školní třídě proti výskytu agrese.
Seznam odborné literatury
Anderson, C. A. (2000). Violence and aggression. Chapter in A. E. Kazdin (Ed.) Encyclopedia of psychology, 8, 162-169. New York & Washington D. C.: Oxford University Press and the American Psychological Association.
Anderson, C. A., & Huesmann, L.R. (2003). Human aggression: A social-cognitive view (pp. 296-323). In M. A. Hogg & J. Cooper (Eds.), Handbook of Social Psychology. London: Sage Publications.
Antier, E. (2004). Agresivita dětí. (Vyd. 1., 101 s., Překlad Kristyna Křížová). Praha: Portál.
Kolář, M. (2005). Bolest šikanování. (Vyd. 2., 256 s.) Praha: Portál.
Macek, P. (2003). Agrese, identita, osobnost. (Vyd. 1., 315 s.) Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR.
Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. (Vyd. 1., 152 s.) Praha: Grada.
Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. (Vyd. 1., 95 s.) Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK