Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Název práce v češtině: Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Parents as co-attendants to inclusive education
Klíčová slova: inkluze, inkluzivní vzdělávání,inkluzivní škola, sociální heterogenita, rodiče, inkluzivní pedagog
Klíčová slova anglicky: inclusion, inclusive education, inclusive school, social heterogeneity, parents, inclusive teacher
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.03.2014
Datum zadání: 13.03.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 22.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit postoje rodičů k inkluzivnímu vzdělávání, a zda se zapojují do spolupráce se školou s inkluzivním vzděláváním. V teoretické části se zaměřím na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole a na postoje pedagogů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání. Praktická část bude obsahovat případové studie ve 3 vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií budou rozhovory s pedagogy o zapojení rodičů do inkluzivního vzdělávání.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.: Education of pupils with special educational needs II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 369 s. ISBN 978-80-210-4736-5.
DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 2. upr. vyd. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2.
FRANIOK, Petr. Vzdělávání osob s mentálním postižením: (inkluzivní vzdělávání s přihlédnutím k žákům s mentálním postižením). Vyd. 2., opr. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007, 140 s. ISBN 978-80-7368-274-3.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-7178-303-x.
HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v primární škole: Inclusive education in primary school. Brno: Paido, 2010, 321 s. ISBN 978-80-7315-202-4.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
KASÍKOVÁ, Hana a Josef VALENTA. Reformu dělá učitel: diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování. 1.vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994, 56 s. ISBN 80-901660-0-8.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea a Regina PROUZOVÁ. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 155 s. ISBN 978-80-7290-472-3.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010, 435 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody [online]. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-7315-039-5.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním: Education of socially disadvantaged pupils. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 381 s. ISBN 978-80-7315-191-1.
SMÉKAL, Vladimír. Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit: sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003, 197 s. ISBN 80-85947-82-x.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÍTKOVÁ, Marie a Jiří HAVEL. Inkluzivní vzdělávání v primární škole: Inclusive education in primary school ; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami = Education of pupils with special educational needs : sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2010, 101 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK