Představy učitelů o ideálních žácích na pražských osmiletých gymnáziích
Název práce v češtině: | Představy učitelů o ideálních žácích na pražských osmiletých gymnáziích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Perceptions of Teachers About Ideal Students at Prague Eight - Year Grammar Schools |
Klíčová slova: | pojetí ideálního žáka, představy a očekávání učitelů, pražská osmiletá gymnázia |
Klíčová slova anglicky: | the concept of the ideal pupil, and expectations of teachers, high school eight years in Prague |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.03.2014 |
Datum zadání: | 11.03.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Tématem práce je pojetí ideálního žáka z pohledu učitele na pražských osmiletých gymnáziích. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů souvisících s touto problematikou na základě studia vybraných odborných pramenů, s důrazem na osobnost žáka a zákonitosti sociální percepce ve školním prostředí. V empirické části je pak zpracovaný výzkum provedený formou řízených rozhovorů s učiteli gymnázií v Praze, jehož cílem je odhalit charakteristiky ideálního žáka. |
Seznam odborné literatury |
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4727-424. HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-717-8635-7. HELUS, Zdeněk. Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 2013, 562 s. ISBN 978-80-262-0367-4. Průvodce po středních školách: pražská gymnázia. 1. vyd. Praha: Úlehla English Independent, 1994, 79 s. ISBN 80-859-0805-0. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Vyd. 1. Editor Miles Hewstone, Wolfgang Stroebe. Praha: Portál, 2006, 769 s. ISBN 80-736-7092-5. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. 1. vyd. Editor Petr Franiok, Dana Knotová. Brno: Česká pedagogická společnost, 2008, 415 s. ISBN 978-802-1047-525. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1.vyd. Praha: Portál, 2000, 528 s. ISBN 80-717-8308-0. |