Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Název práce v češtině: | Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The analysis of digital archive Ask the Library |
Klíčová slova: | virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie |
Klíčová slova anglicky: | virtual reference services, Asky your library, reference query, analysis, storage, typology |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Bratková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.04.2014 |
Datum zadání: | 04.04.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. V rámci zpracování autorka provede: - Základní bibliografickou a informační přípravu tématu. Prostudování vybraných pramenů i zjištění dalších informací přímo v sídle služby povede v první části ke stručné prezentaci této služby (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.), detailněji pak zejména k prezentaci tvorby online archivu zodpovězených dotazů a také vyhledávání informací z něho - Podrobný rozbor záznamů zodpovězených dotazů. Prezentace zjištěných výsledků bude tvořit hlavní část práce. Analýza zahrne jednak prezentaci a interpretaci základních zveřejněných statistik zodpovězených dotazů (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů samotných v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje) - Závěrečné zhodnocení výsledků rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje této národní služby Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
1. Archiv dotazů. In: Ptejte se knihovny [online]. Praha: Národní knihovna ČR, © 2004-2014 [cit. 2014-05-12]. Dostupné z: http://www.ptejteseknihovny.cz/archiv. 2. ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Aplikace chatu ve virtuálních referenčních službách. Praha, 2011. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. 3. KOŠŤÁLOVÁ, Karolína. Změny v administraci služby Ptejte se knihovny [prezentace PPT]. 2014 [cit. 2014-05-12]. 30 snímků. Prezentováno v rámci informační schůzky k rozvoji služby Ptejte se knihovny 15. 4. 2014 v Národní knihovně v Praze. 4. HRDLIČKA, Josef. Reference desk – praktické zkušenosti z provozu. In: INFORUM 2005: 11. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, Praha 23.-26. května 2005 [online]. Praha: Albertina icome Praha, 2005 [cit. 2014-05-12]. ISSN 1801-2213. Dostupné z: http://www.inforum.cz/pdf/2005/Hrdlicka_Josef.pdf. |