Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Název práce v češtině: Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Název v anglickém jazyce: The analysis of digital archive Ask the Library
Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie
Klíčová slova anglicky: virtual reference services, Asky your library, reference query, analysis, storage, typology
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Bratková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.04.2014
Datum zadání: 04.04.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 15.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. V rámci zpracování autorka provede:

- Základní bibliografickou a informační přípravu tématu. Prostudování vybraných pramenů i zjištění dalších informací přímo v sídle služby povede v první části ke stručné prezentaci této služby (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.), detailněji pak zejména k prezentaci tvorby online archivu zodpovězených dotazů a také vyhledávání informací z něho

- Podrobný rozbor záznamů zodpovězených dotazů. Prezentace zjištěných výsledků bude tvořit hlavní část práce. Analýza zahrne jednak prezentaci a interpretaci základních zveřejněných statistik zodpovězených dotazů (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů samotných v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje)

- Závěrečné zhodnocení výsledků rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje této národní služby

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
1. Archiv dotazů. In: Ptejte se knihovny [online]. Praha: Národní knihovna ČR, © 2004-2014 [cit. 2014-05-12]. Dostupné z: http://www.ptejteseknihovny.cz/archiv.

2. ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Aplikace chatu ve virtuálních referenčních službách. Praha, 2011. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví.

3. KOŠŤÁLOVÁ, Karolína. Změny v administraci služby Ptejte se knihovny [prezentace PPT]. 2014 [cit. 2014-05-12]. 30 snímků. Prezentováno v rámci informační schůzky k rozvoji služby Ptejte se knihovny 15. 4. 2014 v Národní knihovně v Praze.

4. HRDLIČKA, Josef. Reference desk – praktické zkušenosti z provozu. In: INFORUM 2005: 11. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, Praha 23.-26. května 2005 [online]. Praha: Albertina icome Praha, 2005 [cit. 2014-05-12]. ISSN 1801-2213. Dostupné z: http://www.inforum.cz/pdf/2005/Hrdlicka_Josef.pdf.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK