Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
Název práce v češtině: Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
Název v anglickém jazyce: The role of animation in user interface of mobile devices
Klíčová slova: mobilní zařízení, animace, user experience, mentální modely, uživatelské rozhraní
Klíčová slova anglicky: mobile devices, animation, user experience, mental models, user interface,
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.01.2014
Datum zadání: 21.01.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.02.2014
Datum a čas obhajoby: 02.02.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Karel Minařík
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Pavel Farkas, DiS.
Zásady pro vypracování
S nárůstem počtu dotykových mobilních zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety, se postupně mění návyky uživatelů i proces navrhování rozhraní (User Interface - UI). Výkon a nové možnosti těchto zařízení umožňují využívat animací, které přebírají funkci statických grafických prvků v rozhraní, jako vodítek pro lepší uživatelský zážitek.
Cílem této práce je zkoumání možností aplikace těchto prvků, a především vliv na uživatele s různými mentálními modely při jejich užití v mobilních zařízeních.

Zamýšlená osnova:
1. Úvod
2. Aspekty percepce uživatelského rozhraní
3. Animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
4. Výzkum: Percepce animace v uživatelském rozhraní
5. Závěr

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1.
GONZALEZ, Cleotilde. Does animation in user interfaces improve decision making?. Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems common ground - CHI '96. New York, New York, USA: ACM Press, 1996, s. 27-34. DOI: 10.1145/238386.238396. Dostupné z: http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=238386.238396
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
HUHTALA, Jussi, Ari-Heikki SARJANOJA, Jani MÄNTYJÄRVI, Minna ISOMURSU a Jonna HÄKKILÄ. Animated UI transitions and perception of time. Proceedings of the 28th international conference on Human factors in computing systems - CHI '10. 2010, s. 565-579. DOI: http://dx.doi.org/10.1145/1753326.1753527.
KRASNER. Motion graphic design: applied history and aesthetics. Third edition. Oxford: Focal. ISBN 02-408-2113-0.
KUNIAVSKY, Mike a Elizabeth GOODMAN. Observing the user experience: a practitioner's guide to user research. 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2006. ISBN 01-238-4869-5.
TIDWELL, Jenifer. Designing interfaces. 2nd ed. Sebastopol: O'Reilly, c2011, xxv, 547 s. ISBN 978-144-9379-704.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK