Literární text ve výuce francouzského jazyka na českých školách
Název práce v češtině: | Literární text ve výuce francouzského jazyka na českých školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of literary text in French teaching on Czech high schools |
Klíčová slova: | literární text, básnický text, próza, dramatický text, výuka francouzštiny, české školy |
Klíčová slova anglicky: | literary text, poetical text, prose, dramatic text, French teaching, Czech schools |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Loucká, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.01.2014 |
Datum zadání: | 14.01.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.01.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Nádvorníková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.část
Možnosti a specifika didaktického využití literárního textu v cizojazyčné výuce vzhledem k zaměření, úrovni jazykových znalostí a komunikativních kompetencí publika. 2.část Literární texty v učebnicích francouzštiny českých a francouzských užívaných na českých školách, jejich místo v konkrétních lekcích a jejich didaktické využití. 3.část Vlastní návrhy didaktického využití literárních textů prezentovaných u konkrétních lekcí v učebnicích, případně návrhy zpracování prezentace textů dle vlastního výběru se zřetelem k zaměření, jazykové úrovni a stupni komunikativních kompetencí publika. |
Seznam odborné literatury |
ALBERT, M.-C., SOUCHON, M – Les textes littéraires en classe de langue. Paris,Hachette, 2000¨
BESSE, H. – „Des convenances du discours littéraire à la classe de langue“, in Le FdM, n.166 CICUREL, F. – Lectures interactives en langue étrangère. Paris, Hachette, 1991 HŘÍBKOVÁ, R. – „Umělecký text při výuce cizím jazykům.“,in CJ, r.43, 1999/2000, č.3, s.80-81 KYLOUŠKOVÁ, H.- Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. Masarykova univerzita, 2007 PEYTARD, J. – Littérature et classe de langue. Paris, LAL, Crédif, Hatier, 1982 VIGNER, G. – Lire: du texte au sens. Paris, CLE international, 1979 |