Monologue dans le théâtre contemporain en Suisse romande
Název práce v jazyce práce (francouzština): | Monologue dans le théâtre contemporain en Suisse romande |
---|---|
Název práce v češtině: | |
Název v anglickém jazyce: | Monologue in contemporary drama of the French-speaking Switzerland |
Klíčová slova: | Drama, Švýcarsko, monolog, francouzština, frankofonní literatury |
Klíčová slova anglicky: | Drama, Switzerland, monologue, French, literatures of French speaking countries |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | francouzština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Eva Voldřichová - Beránková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.01.2014 |
Datum zadání: | 07.01.2014 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Aleš Pohorský, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Od druhé poloviny 20. století dochází ve francouzsky mluvící části Švýcarska k velkému rozvoji dramatické tvorby. Divadla začínají uvádět soudobé dramatiky, čímž je motivují k dalšímu psaní. Vedle klasických struktur se zde výrazně prosazuje monolog jako samostatná divadelní forma. Tato práce je zaměřena na dílo nejznámějších autorů divadelního monologu v románském Švýcarsku. Opírá se především o tvorbu Roberta Pingeta a Jacquese Probsta. Jejím hlavním cílem je tuto tvorbu charakterizovat a najít společná východiska s francouzskými tvůrci monologu, zejména S. Beckettem a B.-M. Koltèsem. |
Seznam odborné literatury |
Bibliografie:
Primární : PINGET, R. L'Hypothèse. Paris : Minuit, 1987. PINGET, R. Le Chrysanthème. Carouge-Genève : Zoé, 2013. PROBST, J. Huit monologues. Genève : Théâtre en camPoche, 2012. Sekundární: DUBOR, F. (eds.) Monologuer : pratiques du discours solitaire au théâtre. Rennes : PU Rennes, 2009. EIGENMANN, E. La parole empruntée. Paris : Editions de l'Arche, 1996. FIX, F. Le monologue au théâtre (1950-2000) : la parole solitaire. Dijon :Universitaires de Dijon Eds, 2006. TAMINIAUX, P. Robert Pinget. Paris : Seuil, 1994. WALLACE, C. (eds.) Monologues : theatre, performance, subjectivity. Prague: Litteraria Pragensia, 2006. |