Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén couchsurfing.org v kontextu alternativního turismu, subkultury a životního stylu
Název práce v češtině: Fenomén couchsurfing.org v kontextu alternativního turismu, subkultury a životního stylu
Název v anglickém jazyce: The couchsurfing.org phenomenon in a context of alternative tourism, subculture and lifestyle
Klíčová slova: couchsurfing, sociální síť, alternativní turismus, měkký turismus, komunita, morální ekonomika, subkultura, životní styl
Klíčová slova anglicky: couchsurfing, social network, alternative tourism, slow tourism, community, moral economy, subculture, lifestyle
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav etnologie (21-UETN)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Petr Janeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.12.2013
Datum zadání: 17.12.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.01.2015
Datum a čas obhajoby: 02.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martin Heřmanský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se věnuje analýze webové stránky couchsurfing.org, sociální sítě, jež umožňuje svým členům poskytovat či vyhledávat krátkodobé ubytování zdarma v různých lokalitách po celém světě. Cílem práce je jak obsahová analýza samotné sociální sítě a komparativní nástin jejího postavení v kontextu alternativního turismu, tak etnografická deskripce životního stylu jejích členů, včetně jejich potenciálních subkulturních tendencí.
Seznam odborné literatury


Appadurai, A. Modernity At Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1996.
Bauman, Z. Liquid Love: On the Frailty of Human Bonds, Cambridge: Polity Press, 2003.
Cohen, E. Alternative tourism – A critique, Tourism Recreation Research 12/2, 1987, s. 13-18.
Germann Moltz, J. Social networking technologies and the moral economy of alternative tourism:
The case of couchsurfing.org. Annals of Tourism Research 43, 2013, s. 210–230.
Larsen, S., Øgaard, T., Brun, W. Backpackers and mainstreamers, Realities and Myths,
Annals of Tourism Research 38/2, 2011, s. 690-707.
Lyons K., Hanley, J., Wearing, S., Neil, J. Gap year volunteer tourism: Myths of global citizenship?Annals of Tourism Research 39/1, 2012, s. 361-378.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK