Fenomén couchsurfing.org v kontextu alternativního turismu, subkultury a životního stylu
Název práce v češtině: | Fenomén couchsurfing.org v kontextu alternativního turismu, subkultury a životního stylu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The couchsurfing.org phenomenon in a context of alternative tourism, subculture and lifestyle |
Klíčová slova: | couchsurfing, sociální síť, alternativní turismus, měkký turismus, komunita, morální ekonomika, subkultura, životní styl |
Klíčová slova anglicky: | couchsurfing, social network, alternative tourism, slow tourism, community, moral economy, subculture, lifestyle |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav etnologie (21-UETN) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Petr Janeček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.12.2013 |
Datum zadání: | 17.12.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2015 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.01.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martin Heřmanský, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se věnuje analýze webové stránky couchsurfing.org, sociální sítě, jež umožňuje svým členům poskytovat či vyhledávat krátkodobé ubytování zdarma v různých lokalitách po celém světě. Cílem práce je jak obsahová analýza samotné sociální sítě a komparativní nástin jejího postavení v kontextu alternativního turismu, tak etnografická deskripce životního stylu jejích členů, včetně jejich potenciálních subkulturních tendencí. |
Seznam odborné literatury |
Appadurai, A. Modernity At Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1996. Bauman, Z. Liquid Love: On the Frailty of Human Bonds, Cambridge: Polity Press, 2003. Cohen, E. Alternative tourism – A critique, Tourism Recreation Research 12/2, 1987, s. 13-18. Germann Moltz, J. Social networking technologies and the moral economy of alternative tourism: The case of couchsurfing.org. Annals of Tourism Research 43, 2013, s. 210–230. Larsen, S., Øgaard, T., Brun, W. Backpackers and mainstreamers, Realities and Myths, Annals of Tourism Research 38/2, 2011, s. 690-707. Lyons K., Hanley, J., Wearing, S., Neil, J. Gap year volunteer tourism: Myths of global citizenship?Annals of Tourism Research 39/1, 2012, s. 361-378. |